Quinten Ik gebruik bunq als hoofdbank, maar heb Rabobank er nog naast. Dit is puur omdat mijn hypotheek en verzekeringen (nog) bij de Rabobank zijn ondergebracht. Verder vind ik het nog prettig om een echte Credit Card achter de hand te houden, hoewel ik deze volgens mij nog maar één keer heb moeten gebruiken sinds ik (jaren geleden) bij bunq klant ben geworden.
Elke maand gaan de kosten automatisch van bunq naar Rabobank t.b.v. hypotheek/verzekeringen en verder doet die rekening niks. De paar euro per maand die dat kost, weegt niet op tegen de kortingen die ik krijg om dit via de Rabobank aan te houden.
Ook de vele mogelijkheden die bunq biedt t.o.v. Rabobank geven mij ook niet de doorslag om alleen bij de Rabobank te blijven. De paar euro per maand extra voor iets belangrijks als je bankzaken zijn het voor mij meer dan waard!
Daarnaast om niet wéér een prijs-discussie te krijgen, wil ik je toch enkel wel nog meegeven dat je nu bij de ING zit. Als je dan puur naar de maandelijkse kosten kijkt, dan is bunq idd duurder, echter als je naar de werkelijke kosten kijkt, dan is ING in de meeste gevallen véél duurder.
Zij rekenen voor elk wissewasje kosten. Wat kost een nieuwe pas, doe je wel eens vreemde valuta (ING heeft maar liefst 3% koersopslag!!!!), wat kost het je als je weer eens langs een bankkantoor moet komen, etc., etc. etc. Ik bedoel dus, kijk niet naar de initiële kosten, maar kijk naar de werkelijke kosten en dan zal je zien dat de 'goedkope ING bank' ineens heel erg duur is ;-)