Hej! Ook ik heb de bunq green card aangeschaft en ben hem volop aan het gebruiken. Inderdaad lastig om de prijs te rechtvaardigen maar omdat ik bunq nog steeds een transparante bank vind ga ik ervan uit dat ze het prijsmodel kunnen toelichten (hint bunq 😉).
Zelf werk ik bij een B Corp, een B Corp is een bedrijf wat sociaal-maatschappelijke en duurzame impact creëert en dit ook meetbaar maakt en meet. B Corps zijn over de hele wereld te vinden en worden allemaal gekeurd door B Lab, de overkoepelende organisatie.
Ook wij kunnen de prijzen van onze producten verklaren en vertellen precies wat er met de opbrengsten wordt gedaan. Daarom vind ik persoonlijk het aanbieden van korting of deals niet passen bij de visie van de Green Card.
Wel zou het gaaf zijn als je een aankoop doet bij een duurzaam bedrijf (B Corp, biologisch gecertificeerd etc etc) dat er in plaats van 1 boom per €100 uitgeven, 2 bomen worden geplant (of iets in die trant). Een klein gebaar wat wij als wereldverbeteraars denk ik allemaal kunnen waarderen, zonder dat iemand er geld op in levert.
Daarnaast las ik nog iets over reizen met de Green Card en een annuleringsverzekering voor het vliegen. Hoe deze constructie er uit moet komen zien weet ik niet, maar we creëren in ieder geval al een positieve impact als we de vlucht kopen met de Green Card.
Dus bunq, denk er eens over na. 2 bomen planten als er een aankoop is gedaan bij een duurzaam bedrijf o.i.d. En ik ben nog steeds heel erg benieuwd hoe het kostenplaatje van de Green Card eruitziet voor jullie.