Op mijn jaaroverzicht van bunq staan alleen maar IBANs en geen enkele omschrijving. heb jij een jaaroverzicht van bunq waar die omschrijvingen wel op staan?
Ik zou het al heel fijn vinden als bunq op het jaaroverzicht de bankrekeningen op alfabetisch/numerieke volgorde zet. Ik gok dat het nu op aanmaakdatum is gesorteerd, maar het kan net zo goed random zijn. Het mooiste is natuurlijk als de sortering hetzelfde is als bij de belastingdienst. Ik weet niet of de belastingdienst zelf sorteert, maar bij mijn vorige bank stonden de bankrekeningen in alfabetisch/numerieke volgorde bij de belastingdienst.
Dat het een paar labeltjes zijn en dat het daarom niet gevraagd of gemeld zou hoeven worden vind ik een vreemde redenatie. Je krijgt ook een bekeuring als je maar een paar kilometer te hard rijdt. Als bank (vooral 1tje die altijd heel hard roept dat ze zo voor privacy zijn) moet je dit soort dingen gewoon niet delen met derden zonder toestemming vooraf.
Ik vind het opmerkelijk dat er bij bunq blijkbaar geen proces is om het delen van informatie eerst te toetsen. Ik zou verwachten dat over zulke privacy gevoelige zaken eerst heel erg hard over nagedacht en vergaderd wordt.
Het is vast een verkeerde perceptie maar het voelt nu heel erg aan alsof een developer heeft gedacht: "die gegevens heb ik gewoon, als ik ze hier in het bestand aan de belastingdienst zet dan is het voor volgend jaar geregeld" en dit dan op eigen houtje heeft gedaan.