Hoi,
Elke maand wordt het inkomen automatisch over mijn overige rekeningen uitgesmeerd. Nu zijn dat vaste bedragen, bijvoorbeeld 200 euro per week naar boodschappen, 200 euro per maand naar kleding, 500 euro per maand naar auto, enzovoorts. Echter, het inkomen fluctueert wat. Soms blijft er dus wat achter, en soms komt er weer iets te kort, terwijl ik er zelf eigenlijk geen omkijken naar wil hebben. Ook zit je met het feit dat je soms 5 weken en soms 4 weken hebt in een maand, wat het bedrag wat je achter de hand moet houden voor de wekelijkse boeking naar de boodschappen-rekening (in ons geval) laat fluctueren.
Wens:
- Ik wil een minimum en een maximum bedrag op kunnen geven. Bijvoorbeeld, minimaal 300, maximaal 500 naar auto, minimaal 100 en maximaal 250 naar kleding, minimaal 220, maximaal 250 per week naar booschappen, enzovoorts. Een algoritme zou dan op de eerste maand kunnen kijken hoeveel geld er beschikbaar is, wat er die maand minimaal nodig is om de minimum bedragen die die maand ingepland staan over te boeken en dan de rest naar eigen inzicht kunnen verdelen binnen de opgegeven marges. Dan heb ik er zelf geen omkijken meer naar en zie ik vanzelf wel op de overige rekeningen wat ik beschikbaar heb.