• Ideas
  • Nieuwe dienst? Bunq huizen

De huizen moeten wel instagrammable zijn natuurlijk, anders heb je niks aan de app.

@Geertjan#174765 Het vereist inderdaad een investering en is een risico, maar je kunt samenwerken met andere organisaties en gemeentes. Het zorgt op termijn ook voor een extra inkomstenstroom en het past bij je missie. De vraag naar woningen is hoog en risico's kun je spreiden en afdekken. Ik zou het ook niet in dezelfde BV stoppen.
    Ik zou het graag zelf doen, maar ik heb een hypotheek om te betalen en een gezin om te onderhouden. Ik zou desondanks mijn hele vrije beschikbare vermogen van momenteel 22 euro met liefde investeren in een dergelijk project ;-)

@NielsT#174806 Uiteraard moeten we ook continue gebunqed worden om bomen te planten bij de buren

@Wanja-Purple-Penguin#175026 Je kunt er een Common Goal voor opstarten 😉

@Wanja-Purple-Penguin#174758 Je kan bij bunq al lang kiezen om geld te investeren in hypotheken, zie https://together.bunq.com/d/7890-ethical-investing-in-personal-mortgages

Het enige wat bunq na al die tijd nog steeds niet kan vertellen is hoe ze dan kunnen garanderen dat dit dan duurzame hypotheken zijn.

Hetzelfde verhaal geld voor persoonlijke leningen, zie https://together.bunq.com/d/7901-ethical-investing-in-personal-lending/2

@JeroenE#175212 Ja dat is waar, maar dat is niet hetzelfde als wat ik schets.

Er lijkt inderdaad wel een tegenstrijdigheid te zitten in dat ze geen geld willen verdienen aan rood staan, maar dat je wel kunt toestaan dat je je geld laat investeren in leningen en hypotheken. Maar dat lijkt me een andere discussie :-)

@Wanja-Purple-Penguin#175227 Nouja, jij begint zelf over hypotheken en dat bunq daar niet aan mee doet. Maar daar investeert bunq dus wel in. Dat kan dus niet een reden zijn om zelf huizen te gaan bouwen. Andere banken verdienen ook geld aan hypotheken en die laten ze meestal ook niet zelf bouwen.

@JeroenE#175234 Nee, klopt, ze verdienen er wel geld aan. Maar het idee is niet dat Bunq geld gaat verdienen aan hypotheken zoals andere banken geld verdienen aan hypotheken. Het idee is dat het als 'bank of the free' komt met een oplossing waarmee gebruikers zoveel mogelijk vrijheden behouden bij het aangaan van een dergelijke lening. Dit op een manier die vernieuwend is, geen onnodige risico's brengt voor de bank en bovendien groen is.

3 years later

@JeroenE#175212 Buongiorno, mi hanno limitato il conto da un mese e posso fare massimo un totale tra pagamenti carta e bonifici di 500 euro al giorno, ho aperto vari ticket ma senza successo, cosa posso fare?

Write a Reply...