Ik heb zojuist op iOS geüpdatet naar 14.0.4. Goed om te zien dat de app zich snel doorontwikkeld en langzaam maar zeker de weg heeft ingezet naar een verbetering ten opzichte van V2. Bijvoorbeeld het vernieuwde passenoverzicht ziet er gelikt uit en het is erg praktisch dat de gekoppelde rekening zichtbaar is én direct gewijzigd kan worden. Het toevoegen van de dual-pin rekening direct in zicht (en kunnen wijzigen) nog wel een erg zinvolle toevoeging zou zijn. Maar het is goed om te zien dat bunq er hard aan werkt en regelmatige updates vrijgeeft. Nu geeft dit overigens wel aan dat de gelanceerde versie nog erg in de kinderschoenen stond omdat deze updates ook nodig waren om nog veel bugs op te lossen.
Maargoed, verder in de constructieve feedback. De +-knop of bliksem-knop sinds deze update. Het blijft een mysterie. Nu zijn er handige snelknoppen toegevoegd om te betalen, requesten en geld toe te voegen. Super handig maar (ja, er zit helaas een maar aan), als ik bijvoorbeeld geld toevoeg komt dit op een willekeurige rekening terecht. In mijn beleving zou je in deze flow moeten kunnen kiezen naar welk account het geld moet zoals dat kan bij de betaal en request knoppen. Het wordt immers benadert vanaf het overzicht van de rekeningen en niet bij een specifieke rekening.
Dan nog een laatste ding over de bliksem-knop. Er wordt veel geklaagd over het feit dat deze niet moet zweven maar in de balk onderaan de app moet. In het kader van beter goed gejat dan slecht bedacht, kijk hieronder eens hoe Dropbox dit bijvoorbeeld aanpakt in hun app. Dit kan toch prima? Dan houden jullie je bliksem-knop en zijn wij als community tegemoet gekomen in onze feedback. Probleem opgelost lijkt me! Hoewel er dan nog wel iets meer duidelijkheid moet komen over waar wij deze knop in alle schermen kunnen gebruiken.
In deze update zitten opnieuw een aantal aspecten waaruit blijkt dat er door het UX-team niet nét dat stapje extra wordt gezet. Dat stapje waardoor bunq zo geliefd is geworden bij velen. Bijvoorbeeld het missen van de dual-pin rekening direct in het zicht bij het passenoverzicht, de nieuwe geld toevoegen knop waarbij geen ontvangende rekening kan worden gekozen. Ik snap dat jullie veel werk te doen hebben (daar heeft de premature release nog heel veel extra werk aan toegevoegd) maar jullie kunnen dit. Dit lieten jullie keer op keer in V2 zien.
Kortom, jullie zijn absoluut op de goede weg! Ga zo door en vooral in dit tempo want er is nog genoeg te doen!