• Ideas
  • Aanpassen en aanvullen ‘mijn abonnementen’

De nieuwe ‘mijn abonnementen’ feature, toont bij mij enkele betalingen dat geen abonnementen zijn. Ook missen er abonnementen die blijkbaar niet worden gedetecteerd. Geef ons de optie gevonden abonnementen als ‘geen abonnement’ te markeren en betalingen die we een abonnement zijn, maar niet worden gedetecteerd juist we als abonnement te markeren. Dit geeft de gebruiker de mogelijkheid het lijstje kloppend te maken en geeft Bunq data om de machine learning te verbeteren.

@Richard-Magenta-Lynx-2403328610#202548 Hoi 👋 Richard,

Klopt, heb ik zelf ook last van. Maar je kan deze functie een handje helpen :)

Elke transactie wordt automatisch in een categorie geplaatst. Maar je kan dit per transactie aanpassen of gelijk voor alle soortgelijke transacties. Zo kan je het systeem helpen te leren hoe hij jouw transacties moet categoriseren. Dat heeft ook gelijk effect op Mijn Abonnementen.

Voorbeeld van mezelf. Bij Mijn Abonnementen zag ik geen Ziggo staan. Wat blijkt, incasso’s van Ziggo werden gecategoriseerd als “Huishouden”. Ik vind het echte een abonnement. Ik heb dus bij 1 Ziggo incasso de categorie aangepast en dat gelijk voor alle soortgelijke betalingen laten doen. En voila, Ziggo stond opeens heel keurig tussen Mijn Abonnementen.

Als je dit dus voor paar betalingen corrigeert, klopt alles binnen no time weer ;)

Ah dat werkt inderdaad. Had het zelf mooier gevonden als abonnenten geen aparte categorie zijn. Bijvoorbeeld Netflix is een abonnement, maar zal ik als categorie liever onder entertainment.

Write a Reply...