Ik vraag me hetzelfde af als Antonis. Wat wordt er met de meerprijs van (voor mij) β¬9,00 per maand gedaan? Ik heb nu een abonnement van β¬7,99 per maand. Met het groene abonnement zou dit β¬16,99 per maand worden. Voor β¬9,00 extra per maand kan je bij bovengenoemd project in Madagascar meer dan 9000 bomen planten (prijs per boom $0,10, wisselkoers dollar/euro hierbij niet bekeken, dus zijn nog veel meer bomen).
Als voor elke uitgegeven β¬100 wordt gecompenseerd met een boom van $0,10, dan zou ik meer dan β¬9000 per maand moeten uitgeven om deze meerwaarde te rechtvaardigen toch? Zoveel geef ik echter niet uit per maand. Ik vraag me daarom dan ook af of dit niet vooral een mooi marketingverhaal en extra verdienmodel voor Bunq zelf is eigenlijk.
Ook ben ik benieuwd hoe het kan dat bovenstaand project een prijs heeft van $0,10 per boom. En dit bij een organisatie als Trees For All β¬6,25 per boom is. Is er een verschil in definitie van wat onder een boom wordt verstaan (zaadje, zaailing, boompje)? Hoe lang blijven de bomen in bovenstaand project daadwerkelijk staan.