ik heb de hoop opgegeven eerlijk gezegd. ik was eerst heel positief over bunq, en in mijn omgeving best veel mensen bunq aangeraden, en weet dat er 2 overgegaan zijn. dit was 7 maanden geleden. alle twee de vrienden hebben hun vermogens alweer weg gehaald bij bunq. ik heb dit in juni gedaan. vorig jaar begon bunq in Nederland als een van de eerste ( neo ) banken met het verhogen van de rente op spaarrentes.
eerst ging de rente omhoog snel na elke rente verhoging van ECB... toen laat naar de 2e rente verhogingen, en nu al weer twee verghogingen gehad en het blijft muis stil.
ik ben geen econoom, maar kan mij niet aan de indruk onttrekken dat het verschil tussen wat bunq krijgt van de ECB bij het stallen van het geld en wat zij aan ons uitkeren liever zelf houden. het is immers gratis geld. bij de laatste update klopte bunq zich aardig op de borst, dat de inkomsten door het dak gingen en steeds meer mensen bunq wisten te vinden.
ik vind het een enorme gemiste kans dat bunq geen deposito spaarrekening begint.
dan kan je een hogere rente bieden en heb je als bank de zekerheid dat je cashflow.
mijn spaargeld van 31k heb ik tegen een goeie rente van 4,45% 3 jaar vast gezet. de rente die ik hier over krijg is perfect . bij bunq sparen we nu alleen voor onze simpele dingen en rente is nihil maar dit maakt niet uit. bankieren zelf is top, maar sparen valt erg tegen.
vorigjaar stond bunq met stipt op 1 ,2 of 3 in deze lijst...