• vodafone

Bestel je online een telefoonabo bij vodafone (en wellicht geldt dit ook voor andere), geef dan het rekeningnr op dat op je BUNQ pas staat.

Een rekeningnr dat niet op je pas staat wordt bij uitlevering van je toestel niet geaccepteerd.

Suc6

Hi Marco,

This is indeed true! and good tip for fellow bunqers to keep in mind!

The world is not yet fully ready for our progressive propositions, such as having different IBANs connected to one card and sometimes we have to take this into account☝

However, if you export a bank statement of the monetary account the payment was done from this should suffice👍

Cheers🙋

Hi, they only accept the accountnumber that is on your card! They make a copy of your card to verify.

Hi Marco,

We have had this happened before and a bank statement has been accepted as proof.

However, if this is not the case here, we will take a closer look into this matter of course 😊

I will contact you in the chat in the app, so you can give us more information👍

Tot zo!

I’ve had the same issue with T-Mobile last week, they can only scan the card.. the device they bring is unable to scan a bank statement. However after some discussion with the delivery guy, he was able to change the accountnumber in the system to be the same as on my card.

This delivery guy from Dynalogic was not able to change the accountnumber. I first have to change my contract with Vodafone. Then Dynalogic can deliver again.

Klopt! De koerier van Vodafone (maar ook T-Mobile, KPN etc..) zal jou naast een identiteitscheck ook een bedrag laten pinnen aan de deur. Het IBAN-nummer op de pas moet dan overeenkomen met de pinbetaling en tevens het nummer waarvan de AI's worden afgeschreven.

Nu is het natuurlijk mogelijk de €0,01 of €4,24 die je aan de deur moet pinnen te laten betalen via het hoofdaccount welke ook op de pinpas vermeld staat. Nadat geverifieerd is dat je geen fraudeur bent (hiervoor zijn de checks bedoeld) staat het je vrij jouw bankrekeningnummer te wijzigen in de MyVodafone-app.

Verwacht dan ook niet dat dit voorlopig zal gaan veranderen. Immers valt voor Dynalogic (het koeriersbedrijf van VF) anders niet meer te achterhalen of jij daadwerkelijk kunt betalen via het IBAN-nummer wat je doorgaf tijdens je bestelling.

Ik had helaas een ander BUNQ nummer ingevuld bij de bestelling.

Net contact gehad met Vodafone, er is helaas op dit moment maar 1 oplossing. De bestelling annuleren en opnieuw bestellen.

Ik heb Vodafone en kan bevestigen dat je inderdaad heel makkelijk als bestaande klant via MyVodafone kunt inloggen en je IBAN rekeningnummer kunt aanpassen.

Dat hoeft niet. Je kunt een e-mail sturen naar credit assessment van Vodafone met een kopie van je pinpas. Daarna nemen zij contact op met Dynalogic en kun je een vervolgafspraak plannen met Dynalogic.

Ik heb ook een abonnement bij Vodafone genomen en had het probleem ook met een ander bunq nummer. Dynalogic had 1 cent van af gepind (contactloos) zonder mijn toestemming en ging daarna de rekening controleren. Hij ging daarna weer weg met mijn simkaart.

Vervolgens heb ik een e-mail gestuurd naar creditassessment.nl@vodafone.com met mijn gegevens, kopie pinpas en pin-transactie.

Na een dag niks gehoord te hebben, besloot ik naar de Vodafone winkel te gaan en daar kreeg ik direct een simkaart. Bankrekeningnummer aangepast, contact ondertekend en moest opnieuw 1 cent pinnen.

De volgende dag kreeg ik een e-mail van Credit Assessment met de mededeling dat ik opnieuw een afspraak mag inplannen. Dynalogic kwam weer langs, rekeningnummer klopte niet en moest hij bellen naar de chauffeurs service desk. Na scannen van document heb ik het simkaart ontvangen. Achteraf kreeg ik een e-mail van Dynalogic dat de bankrekeningnummer niet overeenkomen...

Uiteindelijk heb ik twee simkaarten en gebruik het simkaart die ik in de winkel kreeg.

heb mail gestuurd naar creditassesment en kreeg deze mail:

" Geachte heer xxxxxxxxxxxx,U bent verkeerd voorgelicht. Indien wij uw rekeningnummer wijzigen, heeft dit geen invloed op het contract dat de koerier bij zich heeft. De enige oplossing is dat u uw bestelling annuleert en een nieuwe plaats met de juiste gegevens.

Met vriendelijke groet,

Als je eenmaal klant bent is dat prima, voor een nieuwe klant werkt dit niet, helaas.

Vreemd, ik heb een andere reactie gekregen. Misschien omdat er bij mij al 1 cent van af is gepind?

Beste heer ......,

Ik heb contact gehad met Dyna via mail en akkoord gegeven om de order aan u uit te leveren aan u met de bankpas NL57BUNQ............... Daarnaast heb ik aangegeven dat de 1 cent al is gepind en dat dit dus niet meer nodig is. U kan een nieuwe (aflever)afspraak maken bij Dyna.

ik kon dus die 0,01 niet pinnen, vandaar dat ze me verzocht hebben te annuleren en opnieuw te bestellen.

a month later

Hello everyone!

We've been in touch with Vodafone and Dynalogic the last weeks and would like to update you on the matter.

Dynalogic says they can not accept a statement proving the ownership of the different IBAN and can not update an existing pending order.

Vodafone says that the IBAN used to create the new contract should be the same matching the card but afterwards you will be able to change to any other IBAN you wish. They say this is the only option for now in order to validate the ownership of the account.

This wasn't the outcome we expected and still hope that a change of procedure between Vodafone/Dynalogic will take place.

Wish you a great week! 🌈

Thank for the bit disappointing update. But thnx for trying.

This inflexible process is somewhat understandable due to all the clever fraud scams nowadays. But still can't understand why simple things as a bank statement isn't sufficient proof. Or a pin payment at the door from AN account on the same name. Hopefully somewhere in the near feature they come bit more flexible.

But anyhow, wish you also a great week (almost weekend) 👍 😁

Write a Reply...