Jeroen 🏳️🌈 Maar dat is het hem juist. Je wordt geacht je telefoon veilig te houden. Het bevat zeeën aan privégegevens die zo inzichtelijk zijn als je hem uitleent. Dan kan je toch niet spreken van een openbaarmaking van gegevens? Dat doe je immers zelf door het toestel unlocked (of je code afstaan)/met jouw data erop uit te lenen.
Zeker ben ik het eens dat het dus wel een keuze moet zijn om het dicht te timmeren, al kan dat met lang niet alles, het gaat mij er meer om dat ik het een vage redenatie vind hoe het de schuld zou zijn van een app als data inzichtelijk is op notabene je eigen telefoon. :P Je moet er vanuit kunnen gaan dat een telefoon privédomein is en als dat het niet is dat de gebruiker zelf moet afwegen wat ze er dan opzetten of laten staan.
Als ik jou toegang geef tot mijn (niet bestaande, maar ff voor ‘t idee :P) kluis met post, dan moet ik ook niet raar opkijken dat je de inhoud van m’n brieven kan lezen, incl bankafschriften met saldoinformatie. :P
Maar goed, het ligt er een beetje aan hoe je het ziet I guess. Ik zie een telefoon als een hoogstpersoonlijk item, wellicht zie jij dat anders/gebruik je hem iets anders - dan zullen we elkaars standpunt/zienswijze misschien nooit helemaal begrijpen. :)
Geeft niets, smaken en doeleinden verschillen immers! :) Dan zijn we het eens om het oneens te zijn haha :D