• Ideas
  • Kiezen van eigen IBAN-nummer

Maar het zou wel relaxed zijn als bunq de optie heeft dat je een IBAN kunt kiezen als die beschikbaar is.

Ik heb nu als IBAN bij de ING Bank nog: NLxxINGB000000001 (rustig, dit is niet mijn IBAN, maar van de Rijksoverheid).

Het zou toch cool zijn, als ik dan bij bunq de volgende IBAN kan kiezen: NLxxBUNQ000000001.

Dus achter de bank identifier hetzelfde nummer, alleen het controlegetal en de bankidentifier verandert. Qua opbouw van de IBAN's zou dit gewoon mogelijk moeten zijn toch?

Of wil de Betaalvereniging Nederland, die verantwoordelijk is voor de uitgifte van IBAN's in Nederland hieraan niet meewerken?

Nog een tipje Ester... Als je in de app op je IBAN nummer gaat staan en ingedrukt houdt, dan wordt je IBAN op je klembord geplaatst en kun je hem eenvoudig plakken in bijvoorbeeld een mailtje. Handig als je typefouten wilt voorkomen 👍

Dank je wel voor de tip, die had ik al ontdekt 😉

Dat is opzich wel de mooiste oplossing.

NLxxBUNQ{en dan je rekeningnummers}, opzich lijkt het me dat het bunq vrij staat om eea zo in te vullen.

@Ali, als bunq dit zou gaan doen, claim ik toch bij dezen al vast NLxx BUNQ 0000 0000 01 😇

a year later
            3 years later

Maar wat komt er achter NL en voor BUNQ

@New-Chestnut-Panther-1702927490#226396 Two digits. They're always different and depend on your account number.

Ok dus als ik die niet zie nog dan moet ik dat nog ontvangen? Ik heb dat nog steeds als puntjes

@New-Chestnut-Panther-1702927490#226410 Als het nog als puntjes wordt weergegeven in de app dan is je account nog niet, of niet volledig, geverifieerd.

Write a Reply...