• Ideas Payments
  • Een functie voor overzicht subscriptions

Wat ik graag op Bunq zou willen zien is een tool waarbij je al je diensten kan invullen (bijv. Netflix, Spotify etc) en dan kan inzien hoeveel je per maand kwijt ben. 💶

Het lijkt mij handig als daar een aparte rekening van gemaakt zou kunnen worden waarop steeds je subscriptions kosten worden afgehaald.

(Idee van een trotse Bunq gebruiker) 🌈

@Bryan-Silver-Wolf#77593 Dat kan toch ook? Een rekeningnummer aanmaken en dat rekeningnummer gebruiken voor die diensten?

@LH-Black-Wolf#77596 Je zou idd zelf een rekening kunnen aanmaken, maar het gaat meer over inzichtelijk maken hoeveel je per maand kwijt ben aan subscriptions en dat je dat al van te voren kan zien. 😄

@Bryan-Silver-Wolf#77597 Hm, tja, dan zou ik liever algemene statistieken, categorieën en filters hebben eigenlijk - niet enkel gelimiteerd tot 2 of 3 streamingdiensten :P

@LH-Black-Wolf#77598 Zoiets maar dan in Bunq geïntegreerd 😊

@Bryan-Silver-Wolf#77600 Wat is dat voor app?

@Niels-Cyan-Lynx#77602 Bobby heet deze App 😄

@Bryan-Silver-Wolf#77597 Heb een aparte rekening waar al mijn subscriptions vanaf gaan. En ook nog elke maand automatisch wordt bijgevuld. Ik heb dus ook zonder "ingewikkelde" app dat inzicht ;)

@Bryan-Silver-Wolf#77600 Ziet er uit als een leuk, maar vooral ook handig iets. Zou dit best wel in de app willen hebben!

Dit zou inderdaad een mooie toevoeging zijn. Het zou mooi zijn als je in de app dergelijke lijstjes zou kunnen maken.

Ik heb verschillende rekeningen voor verschillende groepen uitgaven. In Excel heb ik in eerste instantie een lijstje van incasso's en andere terugkerende uitgaven gemaakt, de boel in groepen ingedeeld en maandelijks zorg ik dat mijn inkomsten correct over de verschillende rekeningen worden verdeeld. Dat Excel sheet moet alleen wel worden bijgehouden... ;-)

@tph#77675 Dat heb ik ook! Heb op de iPad maar de Bobby app gedownload, vanavond eens even bijwerken. Hopelijk kan ik dan van de Excel sheet af.

Gezien Bunq "Eenvoudig budgetteren" als een van de speerpunten noemt zou toevoeging van zoiets wel top zijn.

@tph#77724 Ja zeker ook omdat veel mensen tegenwoordig abonnementen op diensten nemen is het wel fijn om overzicht te hebben wat je nou kwijt ben en een inzicht zou kunnen zijn dat je een dienst minder neemt haha.

Ik gebruik hiervoor eigenlijk gewoon Twinfield boekhouding Kwestie van grootboeknummers aanmaken en deze vervolgens onder brengen onder een parent grootboekrekening.. Ik kan in Twinfield 5 administraties bijhouden en een daarvan is mijn prive rekening. Overigens was de belasting inspecteur minder gecharmeerd van mijn 20 (zakelijke) Bunq rekeningen..

Ik maak voor zo'n beetje elke vaste post een aparte grootboekrekening aan. Hierdoor weet ik precies waar mijn geld heen gaat (vaste lasten, reserveringen, verzekeringen, boodschappen, mobiliteit, trainingen, etc)..

Overigens zijn er ook diverse budgettering/huishoudboek tools te vinden welke je kunt koppelen aan een rekening.

Bryan changed the title to Een functie voor overzicht subscriptions.
                                a year later

Would like to bump this post. Wanted to create a new topic, but saw this one already existed.

I think what could be really valuable are 2 things:
                                1) As OP mentioned, an overview of transactions that will follow until next payment (or end of month) including a graph with a total

2) A different slice of your transactions, per account, showing which bank accounts you pay most to (e.g. a graph with stats from Albert Heijn, Etos, H&M, etc.), potentially grouped per type of expense (groceries, recurring, etc.), or even by choice so you can make your own slide and dice.

Happy to create a visual out of this to show what I mean.

It would be extremely cool if we could have that in the future! I know from myself and others we’d love to see how much we spend from certain retailers, as opposed to pre-made buckets by bunq that don’t really work that well if you don’t actively edit it yourself.

I would like to see this too! UP!!

Write a Reply...