• Ask the Community
  • Where is the scanner in the bunq app for QR-codes?

Alles klar, jetzt habe ich verstanden.

4 months later

I just have the “travel card”, it seems no scanning option available for this plan

@Marius-Lime-Owl#123158 No, because you don't need it. Neither iDEAL nor Sofort are available as payment methods (only top-up methods, as far as I know) for a Travel Card membership.

2 months later

I realize this is an old Post, however: I wasn't able to pay by my newly activated Travel card, security didn't show up in the app. I tried to use option with QR code... however it's not possible with Travel card. Is this intended functionality?

@Zsolt-Yellow-Lynx#131728 Met de Travel Card kan je geen codes scannen om te betalen. Bij het online invoeren van de Travel Card voor een betaling hoor je ook helemaal geen QR code te krijgen. Ik begrijp niet helemaal waarom je kon kiezen om een code te scannen. Heb je wel aangeven dat je met een MasterCard wil betalen?

Yes, I entered card details, normal card payment (for about 5 EUR). Normally auth request should have shown up in the app, however it didn't. (QR code was only plan B)...

Another drawback of Travel card is, you can't login either into account, or the forum (here) , because it also requires the QR code.

@JeroenE#131730 Ik denk dat hij de 3D Secure bedoelt, als bunq geen push kan sturen komt er een QR-code in beeld welke gescand moet worden.

Yes, that's what I meant

@Diesse#131745 Aha, dat heb ik nog nooit eerder gehad. Apart dat je geen push kan ontvangen maar wel inloggen in de app. Voor beide heb je een werkende internetverbinding nodig, lijkt mij.

Dat je niet in kan loggen op together.bunq.com vind ik ook vreemd, maar dat was al wel bekend.

Dat je niet op de webversie van bunq kan inloggen is (meen ik) expres zo. Maar misschien is dat alleen een gevolg van het ontbreken van de QR scanner.

@JeroenE#131751 In this case I simply couldn't pay with Travel card, since the push 3d secure) didn't work. I was in the app, but didn't get the approval request there either. Unfortunately Travel card was unusable in this case. I'm starting to regret I switched to it (and I was seriously considering Premium membership)

@Zsolt-Yellow-Lynx#131758 Het ligt er wellicht aan wat je hiervoor had. Met het oude Free had je natuurlijk helemaal geen betaalkaart. Maar ten opzichte van More is het denk ik geen verbetering.

@Zsolt-Yellow-Lynx#131758
                          You also don't see any pending payment approval event in the bunq app?

@Bastiaan#131765 No, nothing in the app or anywhere. (In the meantime of course paid by other means)

@JeroenE#131762 I had free ( which of course had the scanner, and typically worked for my simple use). Anyways, thanks a lot to all for your help and inputs

Hallo Ik heb het zelfde probleem. Ik wil iets van mijn bunq account betalen. Hoe doe ik dat?

Ook op een desktop inloggen gebeurt via QR code. Waarmee scan ik dat? Ik zie het icoon niet in mijn app zoals voorbeeld filmpje. Ik heb n pasje maar toch vraagt de app of ik n travel pas wil aanvragen.

@Priscilla-Green-Swan#131778 dat kan gewoon vanuit de app. Zie https://together.bunq.com/d/115-how-to-make-a-payment/4.
                                    Het gebruik van de web applicatie is alleen voor betalende klanten. (let op: bunq heeft geen officiële desktop app, alleen een (vind ik: mooie) app vanuit de community, deze maakt gebruik van de API, welke ook alleen voor betalende klanten beschikbaar is).

Als ik naar jouw link kijk zie ik dat ik een icoon accounts zou moeten hebben, die zie ik niet.