Simple question. I have ING (Dutch bank) and bunq now. I find bunq too expensive for a second bank. So I think about a 100% switch, or leaving. Curious to hear other experiences.

Ik ben nu volledig overgestapt. Ik heb het eerst een maand uitgeprobeerd en ik ben nu overtuigd. Wat mij over de streep trok is

1) De hulp die je krijgt bij bunq als je ergens niet uit komt is zo veel sneller dan bij traditionele banken
    2) Instant payment naar 21 andere banken waaronder ABN Amro waardoor mijn salaris onmiddelijk wordt uitbetaald
    3) De mogelijkheid om zonder extra kosten 25 bankrekeningen te openen voor bijvoorbeeld abbonementen.

Maar ja, het is wel duurder vergeleken met andere banken. Ik ben in ieder geval tevreden. Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

I've fully switched from ING to bunq. Mostly because of Apple Pay. I also really like the nifty features like one card for multiple accounts and freedom of choice in investments. The only thing that I really miss compared to ING is an Apple Watch app. I don't see any other advantages that ING has over bunq other than the costs.

Vind nadelig dat je geen desktopversie is. En telefonisch is bunq ook niet bereikbaar

Dus verlies je telefoon ben je de sjaak

@XADAT-NL-Silver-Frog#78013 You are not required to have your phone to use bunq. It’s enough to have “a” phone with the bunq app installed

@Quinten-Pink-Hummingbird#77999 Overgestapt van de ABN naar bunq en tot nog toe alleen maar blij met mijn keuze.

Meer controle over bijvoorbeeld automatische incasso's, meer overzicht door gescheiden rekeningen voor verschillende soorten uitgaven, Apple Pay, een goed forum waar klanten en medewerkers mij helpen met vragen, geen krediet, maar wel Mastercard, een app met erg veel functies, rente en ga zo maar door.

Ik betaal nu vier euro per maand meer, maar krijg er zoveel voor terug, dat ik het meer dan de moeite waard vind.

En over het verliezen van je telefoon: het is mij in 21 jaar mobiele telefoon nog maar één keer gebeurd. Mensen maken daar een drama van, alsof je het dagelijks overkomt. Ik ben mijn pasje vaker verloren dan mijn telefoon, dus ik zie het probleem niet zo.

Voor mij ben ik 100% overtuigd van mijn keuze en ben nu 100% bunq 🌈

Quand je lis parfois que les gens se plaignent du prix de Bunq alors que Bunq apporte beaucoup par rapport à une banque normale .... (securite, service client, fontionnalites,...). Sans oublier que Bunq coute moins cher qu'une bouteille d'alcool ou qu'un paquet de cigarette....et au moins c'est meilleur pour la sante 😂

@Quinten-Pink-Hummingbird#77999 Ik ben al langer geleden weg gegaan bij de ING. Daar had ik op zich ook nooit voor gekozen, we zijn er bij gekomen toen de Postbank ophield. Toen ze hoge bonussen gingen uitkeren en niet begrepen waarom de gewone klant dat niet snapte ben ik opgestapt.

Wij hadden ook al meer dan 1 rekening dus voor ons was de overstap naar bunq niet enorm veel duurder.

Wij maken nu wel gebruik van veel meer dan twee rekeningen en dat bevalt mij uitstekend. Als ik dit bij mijn oude bank of de ING zou doen dan zouden die veel duurder zijn dan bunq.

We zitten ook in een Pack, dan heb je voor 20 euro 4 abonnementen bij bunq. Dat is dan dus 5 euro per persoon. Er is een topic waar continue mensen een plekje zoeken dus meestal kan je daar binnen een paar dagen wel terecht dan wel zit je eigen pack binnen een paar dagen vol. Het enige nadeel is dat je maar over 2500 euro rente krijgt ipv 10k. Maar dat vind ik minder interessant.

En dan heb je nog allerlei handige zaken die andere banken minder goed voor elkaar hebben. Probeer bij een andere bank maar eens 1 pas voor al je rekeningen te krijgen...

Ik ben niet volledig overgestapt naar bunq. Ik vind de bank wel de meest interessante bank die ik geprobeerd heb, maar vind de prijs het niet waard. Als je een beetje wat uitprobeert kan je gratis bankieren (als je meerdere bank accounts hebt) dus die maandelijkse 5/8 euro hakt er dan wel in.

Dit moet echter geen prijs discussie worden, want dat lost niks op.

Een andere reden dat ik bunq nog niet als hoofd bank vertrouw is omdat de laatste 2 updates vind ik dat ze met rare regels/functies komen. Niet echt een bank die luistert naar de meest gewenste functies van klanten.

@Roeshimi#78015 Exactly this is the reason npt to change for me.
                      Did you read the news about N26 yesterday?

Ich benutze diese als 2 Bank, da es aktuell leider nicht möglich ist, Bargeld einzuzahlen. Da ich dies oft benötige, bleibe ich aktuell noch bei der N26 Bank. :)

@Jos-Golden-Unicorn#78034 De vraag of bunq luistert naar klanten hangt niet alleen af van wat je hier ziet. bunq zelf kijkt ook naar de data die ze uit hun app halen van gebruik van de verschillende functies.

Zelf dan nog denk ik dat bunq meer naar haar klanten luistert dan welke andere bank dan ook. Om te beginnen is er bij andere banken amper de mogelijkheid om input te leveren, die is er hier wel. Daarnaast wordt er ook geluisterd. Na de introductie van de rente barstte er een discussie los over het opdringen van rente. Binnen een paar dagen was er een optie om het ontvangen van rente uit te zetten, op veler verzoek van... jawel, de klanten. bunq luistert vaker naar klanten dan andere banken, maar moet (net als andere banken) ook rekening houden met uitvoerbaarheid van wensen en bedrijfseconomische aspecten.

Wat dat betreft denk ik dat bunq het beste alternatief is voor het stallen van mijn geld. Ze doen er weinig rare dingen mee, ze zorgen dat het er is als ik het nodig heb en ze laten mij veel controle over hoe ik mijn geldzaken inricht. Met name dat laatste mis ik bij andere banken. Zo kan ik bij geen enkele andere bank (voor zover ik weet) het tijdstip op een dag bepalen dat mijn geld wordt overgemaakt, of een scala aan rekeningen openen, zodat ik eindelijk eens echt kan budgetteren.

Ik ben ruim een jaar geleden overgestapt van ING naar bunq.

Overstappen kun je prima zelf doen of m.b.v. de overstapservice.

Het bevalt prima, vooral de mogelijkheid tot makkelijk budgetteren d.m.v. verschillende rekeningen vind ik fijn.

Zelf nog niet tegen gekomen dat de bunq Mastercard of Maestro me in de steek liet, maar ik heb een AmEx als backup.

Enige nadeel vind ik de kosten die bunq rekent voor inkomende SWIFT betalingen aangezien mijn salaris vanuit de VS wordt overgemaakt.

Ik heb bunq als enige bank en ik ervaar geen onedigheden

Same here. I‘m keeping my account with N26, but their resources are going towards the wrong ends like metal cards and fugly design. Bunq‘s functional advances are great!

@JustusZenker#78107 I've heard metal cards are the thing a bank needs to have ;)

@Roeshimi#78130 Yeah ... ridiculous behaviour. it‘s the bank version of a dick contest. “Who’s got the fattest” instead of the longest :’D