@Bennet-Red-Wolf#85533 Deusche Rente zahlt ohne Probleme auf ausländische konten. Mein Fater bekommt Deutsche Rente von der Bund, ohne Probleme auf seinem
Niederländischen Konto.

@Arthur#85554 Ich habe das auch probiert und da musste ich von bunq ein Formular unterschreiben lassen welches im orginal und doppelseitig an die Rentenversicherung gesendet werden musste. Da bunq mir leider nur auf zwei einzelnen Blättern das Formular gesendet hat wurde mein Antrag abgelehnt. Es lebe die deutsche Bürokratie 🙄

@Bennet-Red-Wolf#85558
      Die Lösung: man druckt das Formular selbst aus, und sendet es an die Bank.

Und der Arbeitgeber muss natürlich (rechtlich gesehen) auch auf das niederländische Konto Lohn/Gehalt überweisen.

Prinzipiell kann man dem die neue niederländische Kontoverbindung einfach mitteilen (und das deutsche Konto sogar schliessen), und ihm - wenn die Zahlung von Lohn/Gehalt per Überweisung vereinbart wurde - somit die Pistole auf die Brust setzen. Entweder er bekommt es auf die Reihe, oder man macht Verzug geltend, bis hin zur Lohnklage beim Arbeitsgericht.

Aus Gründen der Kulanz und partnerschaftlich-vertrauensvollen Fortführung des Arbeitsverhältnisses wird man dem Arbeitgeber natürlich grosszügige ein Frist von einigen Wochen bis zwei, drei Monaten einräumen.

@NiB#85574 Ja das ist eine gute Lösung :) habe damals per Chat an bunq das Formular gesendet.

Ja ich weiß dass mein Arbeitgeber das machen muss (Sepa-Diskriminierung etc.) aber leider wurde ich schon des öfteren vertröstet.

Trotzdem danke für den Lösungsansatz!

@Quintenn#77999 Ik ben een jaar geleden overgestapt van ING naar Bunq. Sinds deze maand gebruik ik Knab als hoofdbank. Ben plan om Bunq of op gratis account te zetten of te op te zeggen.

Bunq is veel te duur en daarbij vind ik de klantenservice van Bunq super slecht. Ik heb zelf geen behoefte om 25 rekeningen te openen. 😆

@XADAT-NL-Silver-Frog#78012 Mis ik ook, vooral bij een dure bank zou je verwachten dat ze ook telefonisch bereikbaar zijn.

@Younes-Navy-Quokka#85614 Je moet doen waar je je goed bij voelt. Over klantenservice gesproken. Heb zelf geen slechte ervaringen. Maar ik gebruik zelf ook geen 25 rekeningen. Hoewel ik de ontwerp van de pasjes ook echt leijk vindt. Ik bedoel te zeggen, niet elke jongen (of meisje) loopt graag met een regenboog pas rond. Daar mogen ze ook best rekening mee houden. Verder de app vindt ik wel gebruiksvriendelijk. Wat mij ook echt beetje stoord is dat ze geen echte creditcards aanbieden. Je zou ano 2019 en voor 8 euro per maand wel wat meer verwachten. Als je ook nog eens een creditcard buiten bunq moet aanschaffen ben je nog duurder uit dan die 8 euro.

Maar zoals ik al zei je kan niet iedereen tevreden houden. Ik heb nog steeds ING als hoofdbank en daar hou ik het ook even bij. Bunq moet nog veel veranderen mocht ik ooit permanent overstappen.

@Haldun#85620 Van die kleuren is natuurlijk erg persoonlijk. Maar het is geen regenboog!

Ik gebruik Bunq nu een half jaar als mijn eneige bank - overgestapt vanaf ABN Amro.

Overstap ging redelijk soepel - behalve dan voor de gedeelde rekening die we hadden en eerst bij AbN moesten omzetten van gedeeld naar op 1 naam.

Grote voordelen
                  - gemak van app en notificaties
                  - gebruik een bunq pack - waar mijn partner en 2 kids gebruik van maken
                  - kinderen hebben eigen app en pas - maar via connect kan ik vinger aan de pols houden
                  - apple pay
                  - kosten voor buitenlands geld / pinnen veel lager
                  - (beperkte) rente
                  - aanmaken van losse rekeningen en potjes
                  - bunq.me eenvoudig een betaalverzoek aanmaken
                  - geen verborgen kosten voor buitenland betaling, overboekingen en pasjes

Heb nu nog een ICS credit card erbij naast - maar denk dat ik die ga opzeggen na een jaar gratis gebruik, gebruik 90% van de tijd de debit card van Bunq

Nadelen/ wensen
                  - als je support nodig hebt vaak engels talige service mdw
                  - geen automatische / handmatige categorien / huishoudboekje
                  - inzicht in verloop van je rekening in de tijd

I do. I switched to bunq almost 2years ago and I m very happy and satisfied. Helpdesk is a great example how bunq is good.

23 days later

Dans l'ensemble bunk est pas mal mais il faudrait qu'il se meilleur tout de même un petit peu aujourd'hui je suis chez eux depuis 3 mois j'arrive à payer mes créanciers ma paye est viré sur mon compte a priori il n'y a pas de souci mais je pense qu'il devrait par exemple nous donner une carte bleue MasterCard un peu plus évolué que celle qu'il propose j'ai une carte bleue comme N26 ou comme une banque traditionnelle avec les chiffres en relief ça ferait un peu plus vrai éventuellement améliorer cette carte de façon à ce qu'elle ne fasse pas des genres paiement refusé alors que nous sommes créditeur aussi je pense que même tu pourrais s'améliorer genre faire des partenariats avec des maisons de crédit comme ça on pourrait éventuellement de temps en temps faire des règlements en 4 fois sans frais sinon pour l'instant tient la route ça m'a l'air d'être sérieux malgré quelques dysfonctionnement

I am VERY happy with bunq as my main bankaccount🤗

Wil 100% over maar mis 2 dingen namelijk als ik voor men 2de dochter een rekening wil openen bij bunq dan Moet je van bunq een rekening hebben anders dan bunq (geen grapje).
                          Daarnaast heeft bunq geen idin waardoor het voor mij nog niet mogelijk is om over te stappen.

Echt bunq maak er nu eens werk van wil weg bij rabo!!!

Op dit moment

Bunq: groot deel van mijn NL betalingen (salaris/toeslagen etc. en afschrijvingen)
                            N26: alle betalingen met pin
                            ING: voor storten en iDing
                            ICS/Amex: voor de creditcards

@YTL#91705 Gebruik je bunq free of waarom niet bunq voor betalingen met pin?

@Charl#91696 Yes we need iDIN! It’s the only reason why I keep paying for my ASN account.

Wij zijn drie jaar geleden al helemaal overgestapt naar bunq. Moet wel zeggen dat er nog een SNS rekening is waar de hypotheek vanaf gaat, maar de rest is bunq.

@Jos-Golden-Unicorn#91715

Ik gebruik bewust een andere bank voor pin betalingen (kosten technisch)

I switched from ING to bunq true you pay a lil extra but to me i gladly pay that fee over ing anyday! Had to much problems with ing aswel as having to wait an extra day to be paid out. Not anymore

Ik heb deze vraag even gevolgd. Ik zit zelf ook te twijfelen. Maar ik lees alleen maar dat bunq duurder is ivm maand kosten. Hoe zit dat met de kwartaal factuur met de transacties??? Want die heb ik bij ING er ook nog bij. Is dit bij bunq ook zo? Het gaat om transactie activiteit op je bankrekening per kwartaal. Want als bunq dit niet heeft dan is bunq in verhouding veel goedkoper!