F. Fischer 🇩🇪🇬🇧Rookie
Ich benutze diese als 2 Bank, da es aktuell leider nicht möglich ist, Bargeld einzuzahlen. Da ich dies oft benötige, bleibe ich aktuell noch bei der N26 Bank. :)
Ich benutze diese als 2 Bank, da es aktuell leider nicht möglich ist, Bargeld einzuzahlen. Da ich dies oft benötige, bleibe ich aktuell noch bei der N26 Bank. :)
@Jos-Golden-Unicorn#78034 De vraag of bunq luistert naar klanten hangt niet alleen af van wat je hier ziet. bunq zelf kijkt ook naar de data die ze uit hun app halen van gebruik van de verschillende functies.
Zelf dan nog denk ik dat bunq meer naar haar klanten luistert dan welke andere bank dan ook. Om te beginnen is er bij andere banken amper de mogelijkheid om input te leveren, die is er hier wel. Daarnaast wordt er ook geluisterd. Na de introductie van de rente barstte er een discussie los over het opdringen van rente. Binnen een paar dagen was er een optie om het ontvangen van rente uit te zetten, op veler verzoek van... jawel, de klanten. bunq luistert vaker naar klanten dan andere banken, maar moet (net als andere banken) ook rekening houden met uitvoerbaarheid van wensen en bedrijfseconomische aspecten.
Wat dat betreft denk ik dat bunq het beste alternatief is voor het stallen van mijn geld. Ze doen er weinig rare dingen mee, ze zorgen dat het er is als ik het nodig heb en ze laten mij veel controle over hoe ik mijn geldzaken inricht. Met name dat laatste mis ik bij andere banken. Zo kan ik bij geen enkele andere bank (voor zover ik weet) het tijdstip op een dag bepalen dat mijn geld wordt overgemaakt, of een scala aan rekeningen openen, zodat ik eindelijk eens echt kan budgetteren.
Ik ben ruim een jaar geleden overgestapt van ING naar bunq.
Overstappen kun je prima zelf doen of m.b.v. de overstapservice.
Het bevalt prima, vooral de mogelijkheid tot makkelijk budgetteren d.m.v. verschillende rekeningen vind ik fijn.
Zelf nog niet tegen gekomen dat de bunq Mastercard of Maestro me in de steek liet, maar ik heb een AmEx als backup.
Enige nadeel vind ik de kosten die bunq rekent voor inkomende SWIFT betalingen aangezien mijn salaris vanuit de VS wordt overgemaakt.
Ik heb bunq als enige bank en ik ervaar geen onedigheden
@----#78040 I did 😁
Same here. I‘m keeping my account with N26, but their resources are going towards the wrong ends like metal cards and fugly design. Bunq‘s functional advances are great!
@JustusZenker#78107 I've heard metal cards are the thing a bank needs to have ;)
@Roeshimi#78130 Yeah ... ridiculous behaviour. it‘s the bank version of a dick contest. “Who’s got the fattest” instead of the longest :’D
@JustusZenker#78135 Especially since physical cards don't matter when you use Apple Pay/Google Pay or pay online. I for one am happier when I can leave my cards at home or in the wallet.
In December I was your typical Sparkasse customer. Today the only thing I use Sparkasse for is to deposit cash that I then can transfer to bunq. My salaries are going directly to bunq and except for a few cases, all direct debits are also going through bunq. So about 95% of all my finances are being handled by bunq. The rest is at N26. But N26 is making me VERY nervous with all the negative news being reported. Plus I just don’t have the the feeling that N26 really takes me serious as a customer. Seems considerably more money goes to advertising rather than improving the customer experience. They have a year to change that image, then once my black card membership ends, I’m gone if progress remains as slow as it is now.
@XADAT-NL-Silver-Frog#78011 Tot ziens! 🤣
@Robert-Silver-Turtle-4265395482#78143 I would also love to have my main account somewhere other than at Sparkasse and having it only for cash deposit. The problem is, if I don't have incoming salary on my Sparkasse account, it will cost me 7,90€/month.
Na 35 jaar compleet overgestapt van Rabo naar bunq. Ja, bunq is iets duurder maar biedt zoveel meer dan een traditionele bank... Tot nu toe nog geen moment spijt van transitie gehad
@Quinten-Pink-Hummingbird#77999 Ik gebruik bunq als hoofdbank, maar heb Rabobank er nog naast. Dit is puur omdat mijn hypotheek en verzekeringen (nog) bij de Rabobank zijn ondergebracht. Verder vind ik het nog prettig om een echte Credit Card achter de hand te houden, hoewel ik deze volgens mij nog maar één keer heb moeten gebruiken sinds ik (jaren geleden) bij bunq klant ben geworden.
Elke maand gaan de kosten automatisch van bunq naar Rabobank t.b.v. hypotheek/verzekeringen en verder doet die rekening niks. De paar euro per maand die dat kost, weegt niet op tegen de kortingen die ik krijg om dit via de Rabobank aan te houden.
Ook de vele mogelijkheden die bunq biedt t.o.v. Rabobank geven mij ook niet de doorslag om alleen bij de Rabobank te blijven. De paar euro per maand extra voor iets belangrijks als je bankzaken zijn het voor mij meer dan waard!
Daarnaast om niet wéér een prijs-discussie te krijgen, wil ik je toch enkel wel nog meegeven dat je nu bij de ING zit. Als je dan puur naar de maandelijkse kosten kijkt, dan is bunq idd duurder, echter als je naar de werkelijke kosten kijkt, dan is ING in de meeste gevallen véél duurder.
Zij rekenen voor elk wissewasje kosten. Wat kost een nieuwe pas, doe je wel eens vreemde valuta (ING heeft maar liefst 3% koersopslag!!!!), wat kost het je als je weer eens langs een bankkantoor moet komen, etc., etc. etc. Ik bedoel dus, kijk niet naar de initiële kosten, maar kijk naar de werkelijke kosten en dan zal je zien dat de 'goedkope ING bank' ineens heel erg duur is ;-)
@Roeshimi#78174 I've been paying 3,90 entgelt every month for years now. Which I've heard is illegal.
Anyways, my ex wife sends me a large sum of money each month so I guess that's considered income by sparkasse.
Ben nu al 2 of 3 jaar full bunqer! Wil niets meer te maken hebben met andere banken!
I pretty much switched fully, but I still use DKB as my broker and as backup. Also closed my N26 account (which took them 4 weeks). Their support was really not up to par every time, and I don't think the costs were fully warranted. I also have a lock box at a local bank, but that's maybe not really related to banking.
Also, bunq is the only bank that ever sent me a bar of chocolate. It's a bit off-topic here but I wanted to say thanks and brag a bit :)
@Jakob#78259 Thank you for being such a great bunqer written manually on the backside of the sticker? Hehe
Eigenlijk is alles hierboven al gezegd. Ben zelf inmiddels ook helemaal over van ING naar bunq, en bevalt mij prima! (: