• Ideas
  • Available amount in account/ Saldo rekening zien bij betalen

Zoals de titel zegt, de saldo zien van de betreffende rekening bij het doen van een betaling zou handig zijn.

5 days later

Ik krijg na een betaling meteen een berichtje op m'n Apple Watch, het zou inderdaad fijn zijn als hierbij ook het resterende saldo na afschrijving wordt weergegeven.

10 months later

Dit wilde ik ook net noemen als verbeterpunt. Zo heb ik bijvoorbeeld een potje voor ons zaalvoetbalteam waar ik geld op terug ontvangen had. Omdat het einde seizoen is wilde ik resterende bedrag overmaken maar als je op betaal klikt zie je niet wat er nog in het potje zit. Even stap terug, onthouden op de cent nauwkeurig en betalen. Maar zou makkelijker zijn als die stap terug niet meer hoeft. Kleine fix, groot plezier denk ik

10 days later

Goed punt!! Onhandig dit.

Ziet er uit als een kleine stap met een grote impact.. Klinkt trouwens bekend in de oren, die uitspraak..

Maar als je een betaling doet en op de Van rekening tikt dan zie je toch het saldo al staan? Desnoods neem je het per cijfer over, je hoeft de betaling er niet voor te verlaten. Of mis ik het punt en hebben jullie het over iets heel anders?

@Xander: Het gaat erom dat je het saldo in het verleden kan zien. Als ik bijvoorbeeld de boekhouding over maart afsluit, wil ik graag zien wat het saldo na de laatste transactie in maart was. Dat kan ik dan vergelijken met wat het boekhoudprogramma denkt.

@Wessel: Dus je wilt bij de transactiegegevens kunnen zien wat het saldo op dat moment was ("Saldo na transactie: € xxxxx,xx")?

@Bastiaan: Ja, dat doet de Rabobank ook, is erg handig!

@Wessel Dat kan inderdaad wel nuttige zijn informatie zijn.

Ik heb regelmatig dat ik moet onthouden wat het saldo is van de rekening op het moment dat ik op het betaalscherm zit. Bijvoorbeeld als ik het saldo op een bepaalde rekening wil “afromen” op een rond bedrag en het restant wil overboeken naar de spaarrekening. Dit vraagt nu een extra handeling (terug naar vorige scherm) of extra cognitieve capaciteit (saldo onthouden en berekening doen). Laaghangend fruit wat mij betreft!

Mee eens! De manier van bijvoorbeeld N26 lijkt me dan handiger en ziet er iig beter uit. Tijdens het scrollen in je overzicht een smalle header met "Saldo op 1 januari: €123,45"

a year later
                          Write a Reply...