• Hoe je kunt betalen met iDeal als bunq niet als optie staat.

Als er geen optie is om met bunq via iDeal te betalen is, dan kan dat erg vervelend zijn. Er is hier echter een workaround.

Dit is wat je moet doen:

Rechtermuisklik op het iDeal logo of op de pop-up bar en klik op "Inspect" of op "Element Inspecteren" zoals hier:

of

Dan krijg je iets wat er zo ongeveer uitziet:

Dan druk je CTRL en F tegelijkertijd in (zoeken) en tik dan: abna (dit is het begin van de BIC van ABN Amro) en het begin van de BIC zou gehighlight moeten worden.

Verander de hele BIC van de ABN voor de BIC van bunq: BUNQNL2A , druk op enter en sluit element inspecteren af.

Selecteer nu ABN Amro en als je alles goed hebt gedaan word je doorverwezen naar de iDeal pagina van bunq.

Edit: vergeet niet om met de website contact op te nemen ;)

Hey,

Oh wauw, wat een geweldige tip! 😄 Dank voor het delen

Als aanvulling op deze tip zou ik ook aanraden om altijd een chat met support te hebben of een topic te openen op Together met de melding dat we missen in een iDEAL lijst. bunq hoort namelijk gewoon overal toegevoegd te zijn aan de betaalopties, dat betekent dat wij er achter aan gaan wanneer blijkt dat we missen.

Zo zorgen we er samen voor dat alle bunqers overal kunnen betalen 💪

Oh ja vergeten toe te voegen dat je als klant dus ook even contact moet opnemen met de webshop.

De plaatjes doen het niet, niet als ik via de app dit topic bekijk althans. Wel mooi dat deze workaround werkt overigens!

18 days later

Nope, nog steeds niet.

Dikke kudos voor jou! :)

Uhh.... Ik ben het hier eerlijk gezegd niet helemaal mee eens. Want deze beschreven methode werkt uitsluitend voor iDEAL-betalingen van Buckaroo.. Loopt je betaling via een Mollie of een Adyen moet je toch echt iets anders aanpassen... Je zal dus eerst moeten kijken met welke payment service provider de desbetreffende website samenwerkt en voor iedere een andere methode moeten schrijven. (Dat zijn er nogal wat. Ter illustratie; zie de lijst op deze pagina: https://www.ideal.nl/ontvangen/ideal-acquirers-en-collecterende-payment-service-providers/ )

5 days later
                4 months later

Dit werkt enkel bij webshops die hun beveiliging niet goed voorelkaar hebben. Een betaal formulier dat andere waardes accepteerde dan er serverside als keuzes in gezet zijn is een slechte praktijk.

Klopt, maar her werkt bij 90%. Zo kun je bijvoorbeeld ook bij veel bezorgrestaurants de bezorgtijd aanpassen (en dus ver naar voren zetten). De meeste websites vangen dit niet goed af

Haha, niet helemaal mee eens. De betaalsystemen boeit het meestal niet met welke bank je betaalt. Als je het bedrag of andere ‘belangrijkere’ variabelen aanpast krijg je écht wel een foutmelding ;)

Huh hoe zou je een bezorgtijden van eten bestellen kunnen veranderen?? Eerste x dat ik dit hoor😂 werkt dit echt, dat iDeal gebeuren?

Dat iDeal gebeuren werkt inderdaad echt. 😃

Dat van de bezorgtijden weet ik niet 🙈

Ja, met precies hetzelfde concept als dit. Je verandert wat waarden in een formuliertje in waarden die eigenlijk niet 'mogen'. Op die manier kun je bij een bezorgrestaurant aangeven dat ze over 10 minuten moeten bezorgen (terwijl de eerste optie vaak over een halfuur is). En dat is nog vrij onschuldig in vergelijking met wat je nog meer kunt doen met dit trucje. Maar goed, je zit dan ook al snel op het randje van hacken.

12 days later

Ik wil hier ook even melden dat bij 'Hipay', een Ideal platform dat vaak op belgische sites (maar voor nederlandse banken) gebruikt wordt, bunq er ook niet tussen staat

2 months later
                              Write a Reply...