• Ideas Payments
  • Email melding bij incasso verzoek

Ik zou het fijn vinden om een email te krijgen als er een incasso word gedaan die niet lukt vanwege saldo of andere limieten

Op bunq krijg je bij een incasso een melding van bunq via de app. Vervolgens dien je de incasso goed of af te keuren (goedkeuren kan alleen als er genoeg saldo op de rekening staat). Een email is dus eigenlijk niet heel functioneel.

Wel als je hem automatisch goedkeurt er is geen saldo en binen een dag heb je dan een probleem met een leverancier.... die email is dan voor mij een waarschuwing die ik niet zou missen. Nu miste ik 1 melding en kwam ik in de problemen.

@Met-Stefan-Indigo-Kiwi#80278 dat klinkt apart. bunq verwerkt namelijk de incasso direct, en als dat niet lukt door saldo krijg je daar direct een pushnotificatie van. Daarna heb je meerdere dagen om de incasso alsnog goed te keuren nadat het saldo is opgehoogd. Dus volgens mij is de situatie zoals je hierboven beschrijft niet helemaal zoals het gegaan is. Wellicht heb je de push notificatie gemist of uitgezet?

Wat een onzin. Dit gaat over zakelijke incasso die gaat na 1 dag al over.

@Met-Stefan-Indigo-Kiwi#80372 dat is geen onzin, dat is hoe incasso’s werken op persoonlijke accounts. Ik kan hiervandaan niet ruiken dat je zakelijke incasso’s bedoelde. Dat detail was je even vergeten te vermelden. Sorry in elk geval. 😉 Ik heb geen ervaring met zakelijke incasso’s helaas, dus dan moeten we even wachten op iemand die dit wel weet.

Precies even wachten dus. Ik wil dit indienen als feature request bij bunq.

@Sander#80381 Volgens mij werkt het precies hetzelfde. Alleen bij persoonlijke incasso's heb je meer tijd om die te accepteren. De regelgeving gaat er vanuit dat een bedrijf beter op zijn bankrekening let dan een consument. Een beetje hetzelfde idee dat je als consument wel recht hebt om spullen die je online hebt besteld terug te sturen maar als bedrijf niet (vaak mag het wel van de winkel, maar je kan het niet afdwingen).

Write a Reply...