• Werkt Tap & Pay (Android NFC) ook offline?

Zit af en toe bij een bedrijf waar het mobiele signaal waardeloos is. Heb nu elke keer een soort van stress moment in de kantine of ik mobiele verbinding heb bij het betalen. Is dit terecht of werkt het ook gewoon als ik ff geen mobiel internet heb?

Hey Marco!

It is ideal if the connection is good but you do not need a strong connection to the 3/4g line. 👍

Have a good night!

My bet is that an E connection won't cut it. You need a H or higher. I always have a horrible connect at my local AH store, but T&P works there almost all the time.

Tap&Pay werkt ook als je op moment van betalen offline bent, daarvoor wordt namelijk een reeks "payment tokens" gereserveerd.

De bunq app moet echter op dat moment wel een actieve sessie hebben, dus je moet ingelogd zijn. De "auto logout" duur moet nog niet verlopen zijn (in te stellen via Profiel->Beveiliging).

Van support altijd begrepen dat ik een active internet sessie moet hebben. Daarnaast heb ik in elk geval 1 keer meegemaakt dat betaling mislukte toen ik geen internet had :) Dus ben benieuwd wat nu het statement van bunq is.

Ik heb een paar keer getest zonder internetverbinding, dus door wifi en mobiele verbinding uit te schakelen.

Voordat ik dat deed heb ik er wel voor gezorgd dat ik een actieve sessie had (ingelogd in bunq app).

De betalingen waren succesvol, alleen je krijgt op je mobiel geen melding dat de hij succesvol was. Je ziet dan enkel een wit scherm met spinner (loader)..

Hmm, apart dat support dan ander advies geeft.. meer dan eens. Zou wel mooi zijn als offline usd werkt want in de winkels vaak toch gering internet. Ik ga het eens testen :)...

Werkt T&P altijd vlekkeloos verder bij jou?

Nee, werkt niet altijd even goed. Soms moet ik het twee keer proberen..Ligt ook een beetje aan de betaalterminal (merk/type).

Oké, dat is ook mij ervaring... of ik moet soms de betaling autoriseren volgens de app. Al met alle werkt het niet heel betrouwbaar.. bij mij in elk geval. Goed om te horen dat ik niet de enige ben.

16 days later

Authorisarie scherm werk niet als je mobieltje gekantelt hebt. Scherm niet scolbaar en de knop staat buiten beeld

Heb je al de laatste update? Want sinds de update van gisteren heb dat probleem niet meer gehad

21 days later

Ik heb zelf op school de zelfde stress. Het internet daar is echt heel slecht en het gebouw is net een bunker dus 4g kan je wel vergeten... Maar het werkt met slechte wifi verbinding en slechte 4g

5 months later

Hoi allemaal!

We hebben Tap & Pay helemaal opnieuw gebouwd en bij de laatste update geïntroduceerd! Je kunt nu stukken makkelijker betalen! Hier lees je er alles over: https://together.bunq.com/topic/android-nfc 🙌

Write a Reply...