• Ask the Community
  • Creditcard wordt geweigerd bij online boeken

Hoi, de bunq creditcard wordt vaak geweigerd bij online betalingen en boeken van reizen. Ook als landen zijn aangevinkt. Op de achterliggende rekeningen genoeg geld staat.
Hoe kan ik dit laten aanpassen? Ik kom nu serieus in de knoei met werkreizen e.d.

@Getting-Things-Done-Aquamarine-Akita#81688 Om te beginnen heb je geen credit card, maar een debit card.

Dat betekent dat de gekoppelde rekening altijd genoeg saldo moet hebben om de afschrijvingen (die direct gedaan worden, inclusief reserveringen).

Zit het probleem daar misschien?

@Getting-Things-Done-Aquamarine-Akita#81688 Sommige zaken accepteren alleen een creditcard. Maar de MasterCard van bunq is een debitcard en geen creditcard. Bij echte betalingen heb ik daar nog nooti van gehoord, maar bij reserveringen gebeurd dat wel vaker.

@Getting-Things-Done-Aquamarine-Akita#81688 Je kan een echte creditcard ergens (niet bij bunq) aanvragen en dan altijd je creditcard rekening direct afbetalen zodat je niet in de schulden komt. Je kan anders ook je werk vragen voor een creditcard van de zaak. Het zijn namelijk werkreizen zoals je zei, dus waarom zou jij een "schuld" moeten hebben voor werkreizen?

Erg onhandig als een medewerker de spullen niet meekrijgt omdat de card raar doet EN niemand bij bunq bereikbaar is....

@Michael-Chukwuma-Uzodima-Lime-Cheetah#81729 Curve might help....

@RWB-Facilities-B-V-Azure-Jaguar#81714 niemand bij bunq bereikbaar? Waar heb je geprobeerd bunq te bereiken? Het overgrote deel van de dag wordt je in mum van tijd geholpen in de Support chat πŸ’¬. πŸ™‚

Ik werd na 30 minuten geholpen in support. Lijkt altijd langer als je staat te wachten aan de kassa... πŸ˜‰ Problem solved

@Getting-Things-Done-Aquamarine-Akita#81688 Je zou de Curve mastercard kunnen proberen. Curve heeft een systeem bedacht wat reserveringen herkent en deze ook niet daadwerkelijk afboekt zolang het een reservering betreft.

@Michiell#81859 Ganz genau das meinte ich auch mit meinem Posting.

Write a Reply...