• Betalen bij parkeerautomaat lukt niet

Het lukt me 9 van de 10 keer niet om met m'n Bunq pas te betalen bij een parkeerautomaat. Hebben meer mensen daar last van?

Hoi!

Dit kan aan verschillende dingen liggen, soms verwerkt de terminal de pre-authorisatie niet helemaal goed. Je kunt altijd onder 'Persoonlijke Zaken' even langs komen in een chat met support 👍 Daar kijken we even mee naar de betaling

Hi, Ik gebruik de bunq-pas (nfc) frequent in diverse parkeergarages. Ik moet afkloppen, nog geen problemen mee gehad.

Het gaat overigens alleen fout in Amsterdam, waar je onder de 15 euro geen pincode hoeft in te voeren... Misschien heeft het daarmee te maken?

Zelf ook al aantal keer de bunq-maestropas gebruikt voor betalen bij parkeergarages.

Zelfs in Oostenrijk ging dit prima, zowel NFC, als invoeren in de automaat.

Ik heb het ook gehad op de parkeerplaats van Bloemendaal. 2x geweigerd. 3e keer ging het goed. Alle 3 de events stonden in de app. Bunq support kon de oorzaak niet achterhalen.

Hier ook bijna altijd goede ervaringen. Ook een tip voor andere gebruikers: bij de slagboom zie je vaak al een NFC kastje (vaak van CCV) zitten. Als je hier je pas aanbiedt, gaat de slagboom open zonder een kaartje te hoeven trekken.

Als je weer weggaat, weer ff je pas bij het kastje bij de slagboom houden, je ziet het bedrag op het scherm, wordt direct van je rekening afgeschreven en de slagboom gaat open.

Dus makkelijk parkeren zonder in de rij te hoeven staan bij de kaartautomaten :-)

Wel had ik een probleem bij parkeergarage bij Pathé de Kuip. Daar is de eerste x minuten/uren gratis. Waarschijnlijk moest ik €0,00 betalen wat uiteraard niet lukte omdat dat een ongeldig bedrag is. Na even op het contactknopje een medewerker gesproken en die had netjes de slagboom opengedaan. Denk een software fout.

Write a Reply...