• Zakelijke rekening en inkomen

Ik denk er over om een zakelijke rekening te openen en ik zou willen wetten od alles wat daar binnen komt als privé inkomsten word gezien of kan ik me zelf iedere maand een vergoeding of inkomen geven, dat wel als privé inkomsten mag worden gezien. En hoe kan ik het beste contante betalingen voor verkoop producten weergeven im mijn bank zaken.

Mvg cyntia berends-keijzer

Wat ik nu doe bij een andere bank voor ZZP’ers:

1) Ik ontvang de betalingen van mijn klanten
    2) Ik boek salaris over van mijn zakelijke bankrekening naar mijn persoonlijke bankrekening

Kort gezegd heb je bij bunq dus twee accounts nodig: een privé-account en een business acount. Een privé-account zakelijk gebruiken is tegen de regels van bunq.

@Cassandra#84645 Een zakelijke rekening moet je uiteraard in je boekhouding zakelijk verwerken, dit heeft echter niks met bunq van doen maar met de manier van aangifte.

Ook is er een wezenlijk verschil in type ondernemer, maar ik ga even uit van eenmanszaak.

Een privé storting naar of van je zakelijke rekening boek je dus ook als privé opname of storting.

Echter eenmanszaken en privézaken gaan flinterdun langs elkaar. Feitelijk zakelijk == privé, privé == zakelijk. (Op een paar uitzonderingen).

Mijn tip, start direct met een gescheiden zakelijke rekening en zet direct goed je boekhouding op!

Write a Reply...