• Ik ga tijdelijk naar het buitenland werken wat moet ik doen

Ik weet niet precies hoe het zit als ik buiten nl ga werken hoe zit het nou met de transacties die gedaan worden ?

Nee ik ga maar 3 of 4 maanden in Spanje werken

@Hellen-Purple-Starfish#86972 Spain is in the EU, so you should be able to continue using your account.

@Hellen-Purple-Starfish#86972 Op zich ga je nergens last van hebben. Je blijft binnen de Euro-zone en kan dus gewoon pinnen en betalen zoals in Nederland.

Wel moet je er even opletten dat Spanje misschien niet zo ver is met pinnen als Nederland. Dan loop je dus al snel tegen de grens van tien gratis geldopnames per maand aan.

๐Ÿ‘ฎโ€โ™‚๏ธ Sander: redacted disallowed workaround

@Samzoiets#86984 Dankjewel

@Samzoiets#86984 Naar had het meer over de betalingen van het werk zelf gwn met het zelfde pas is er geen probleem toch ?

@Hellen-Purple-Starfish#87011 betalen in de winkel kan je gewoon met je passen. Wellicht wel handig om te zorgen dat je zowel een MasterCard als een Maestro kaart hebt.

In principe kan je werk gewoon betalen naar je bestaande rekening. Maar je hebt wel kans dat men nog niet zo bekend is met betalingen naar buitenlandse rekeningen. Vanwege Europese wetgeving mogen ze dat niet weigeren, maar niet iedereen begrijpt dat.

@Samzoiets#86984 @Samder: Ik snap de redactie niet helemaal.

Wat ik begrepen heb, mag je als inwoner van Spanje bij bunq gewoon Apple Pay activeren, of heb ik het niet goed begrepen en mag niemand dat? Waarom Ou bunq het dan aanprijzen hier?

Ik heb het niet over een workaround, maar over een gunstig neveneffect van het verhuizen naar Spanje, dat is wat anders dan een workaround, die niet van daadwerkelijk verhuizen uitgaat.

Fijn dat er gemodereerd wordt hier, maar ik geloof dat hier niet helemaal scherp was wat er gezegd werd.

๐Ÿ‘ฎโ€โ™‚๏ธ Sander: ik reageer even zo aangezien ik het nogal onnodig vind om hier steeds nieuwe comments over te maken, je comment impliceerde wegen om op niet toegestane manieren Apple Pay te verkrijgen, inderdaad hebben inwoners van Spanje en Italiรซ de mogelijkheid Apple Pay te gebruiken. Omwille van de uitgebreidere implicaties heb ik dat stukje verwijderd. Wens je nog een fijne dag.๐Ÿ‘๐Ÿ™‚

Bunq schreef hier over โ€œkeep in mind that you can only use Apple Pay if you reside in Spain, Italy,......โ€. Daar voldoe je aan, lijkt me. Het is volgens mij wel zo dat je alleen Apple Pay op een nieuwe kaart kan krijgen. Je moet dus zodra je daar bent een nieuwe kaart aanvragen om Apple Pay te kunnen gebruiken.

Write a Reply...