• Ask the Community
  • Card terminal language

@Johannes-Orange-Owl-52918269#87500 I believe terminal’s use the language of the country of the card, which makes sense. I also can’t believe there would be a way to change that.

@MitchellvB995#87503 Wat op zich wel vreemd is want het een heeft niets te maken met het ander. Een Amerikaan die in Nederland woont en een Nederlandse bankrekening heeft hoeft helemaal geen Nederlands te spreken.
    Ik zou gewoon klagen bij de winkel dat ze de taal verkeerd hebben.

@JeroenE#87506 Ik dacht het meer op de manier dat je een kaart heb in het land waar je woont en welke taal je spreekt. Een Spanjaard in Nederland zou Spaans beter begrijpen dan Nederlands.

@Johannes-Orange-Owl-52918269#87500 Yes, it's based on the country code of your card.
        But not all payments terminals support all languages, then they're using the fallback language.

@MitchellvB995#87509 Dat is wel zo, maar ik zeg alleen dat het land van je kaart niets te maken heeft met de taal die je spreekt. Dat zijn verschillende zaken. Het zal vast kloppen dat het merendeel van de mensen met een kaart uit Spanje ook Spaans spreken, maar dat hoeft dus niet zo te zijn. En hoe ga je dat doen met landen die verschillende talen hebben? Zie aan een Belgische kaart maar eens te raden of het een Waal of een Vlaming is, laat staan de Duitstalige minderheid. Met andere woorden: degene die dit heeft bedacht heeft er niet goed over nagedacht.

@JeroenE#87513 Bij een pas uit België krijg je bij moderne terminals de keuze of je Nederlands of Frans wilt ;)

@LH-Black-Wolf#87586 Mis je dus nog steeds de Duitstaligen.

Het is veel handiger als je gewoon altijd zelf je taal kan instellen. En nog handiger als je dat zelf op je kaart kan instellen zodat je het niet bij iedere terminal apart moet doen.

@Bastiaan#87512 Wasn't it based on the language the bunq app is in (thus the language you choose on your phone) before?

Ik had vorige week bij Pathé. Die gaf de taal in het Italiaans, bij Albert Heijn was het wel in het Nederlands.

@timvisee#87618 nope. I have my app configured to English but I end up with different languages on the terminal from time to time. 🙂

@Johannes-Orange-Owl-52918269#87500 in dit topic https://together.bunq.com/d/12062-card-prefered-language-wrong kan je lezen dat op de kaart blijkbaar niet alleen de landcode staat maar ook de taal. Op mijn kaarten staat die op Engels terwijl ik Nederlander ben. De landcode staat wel op Nederland. Het idee is nu dat de taalcode van je telefoon wordt gebruikt als je een kaart besteld om deze waarde te zetten.

Wellicht stond je telefoon op Spaans terwijl jij je kaarten bestelde?

@JeroenE#88353 Ik herken dit niet... ik ken iemand wiens telefoon altijd op Engels staat maar die wel een Italiaanse kaart heeft omdat zijn adres op IT staat... meeste terminals praten in Nederland gewoon NL tegen hem, maar komt ook voor dat de terminal Italiaans praat ;)... En ken meer van dat soort voorbeelden waarbij de landcode op de pas blijkbaar soms de taal van een terminal bepaald. Waarschijnlijk alleen wanneer de terminal ook zo is geconfigureerd, want dat is een keuze.

Ik krijg meestal Nederlands, nu ook in Duitsland op sommige terminals.

Heel zelden krijg ik Italiaans, tot nog toe alleen in Nederland tegengekomen. Heeft er wellicht mee te maken dat ik Italiaanse kaarten heb.

Het gekke is dat het niet uitmaakt of ik de daadwerkelijke kaart gebruik, of Apple Pay. De laatste gebruik ik het meest en daar kom ik dus zowel Nederlands, als Italiaans tegen.

Hier in Duitsland kom ik ook wel Duits tegen uiteraard, maar dat is dan gewoon de lokale taal.

Verdere logica heb ik nog niet kunnen ontdekken.

@JohnDo#88376 Er is dus een verschil tussen het land van je kaart en de taal van je kaart. Natuurlijk hangt het ook af van de terminal zelf. Als die alleen Nederlands kan praten zal je dat zien. Daarna is het dan de vraag of de terminal kijkt naar je taal of naar je land.

Laatst was ik in Hongarije en daar hing het dus ook van de terminal af of die alleen in het Hongaars aan het kletsen was of ook in het Engels. Bij terminals met grote schermen erbij kon je vaak ook kiezen welke taal je wilde.

Als een betaling lukt maakt de taal natuurlijk niet zo heel veel uit, het wordt pas belangrijker als ze iets terug gaan melden wat er mis gaat.

5 years later

Ha, eerst onder dit oude topic maar proberen.

mijn pas, altijd Nederlands geweest… geeft opeens willekeurig Duits en Spaans antwoord in de terminals. Iemand een oplossing gevonden? Het is werkbaar maar storend..

@Rijnt-Violet-Puma#285748 Hi RIjnt 👋

Thanks for reaching out! Can you please reach out to support and let them know about this issue? They'll be happy to look into it and assist you further 🚀

Write a Reply...