• Voordelen Creditcard

Hoi BUNQ'ers, ook ik ben geschrokken van de nieuwe premium prijzen, maar ik geef jullie graag een kans. Omdat ik samen met mijn vriendin fervent BUNQ gebruiker ben, zet ik de prijzen graag eens naast elkaar en dan blijkt dat als we samen gebruik maken van één rekening, we ongeveer op € 40 euro extra voor BUNQ uitkomen per jaar (20 pp), dat is te doen.

Wat een reden is om niet over te stappen naar BUNQ, kan de CreditCard zijn. Ik ben nu gebruiker van de Bijenkorfcard en hiermee heb ik een aantal voordelen die veel creditcards ook hebben, zoals:

Aankopen 365 dagen verzekerd, Aflever- & Internetgarantie, Bagagevertragingsverzekering, Hulpverleningsverzekering, Reisongevallenverzekering, Vluchtvertragingsverzekering, Betalen in andere valuta zonder extra kosten, Rente van 0,5 procent op een positief saldo vanaf 500 euro en natuurlijk mocht het een keer nodig zijn op vakantie, toch even rood staan.

Ik zie echter niets terug in jullie voorwaarden van enige voordelen van de CreditCard. Zijn die er wel? Indien ja, dan ga ik zeker overwegen om gebruik te maken van jullie premium pakket!

Het is geen creditcard, Maxim. Het is een debitcard, net zoals je bestaande bankpas dus, maar minder geaccepteerd. Ik snap ook niet waarom iemand daar behoefte aan zou hebben.

Deze kaart bied veel meer betaalmogelijkheden. Vooral in het buitenland en online tov een Maestro kaart. Je kunt nu ineens "overal" betalen

Maar een echte creditcard biet nog veel meer mogelijkheden.

Volgens mij dus niet. Op de route du soleil sta je soms raar te kijken met je debitcard. Voor de zekerheid muntjes mee😶

Tolwegen werkt met een debit card vaak niet, klopt. vandaar ook mijn opmerking: een echte creditcard biedt nog veel meer mogelijkheden. Die werkt wel op de tolwegen.

Die roterende CVC is natuurlijk wel een heel kek ding!!

Het superveilige etc...??

Grappige is dat CC-maatschappijen opdraaien voor de fraude. Althans in heel erg veel gevallen. Zitten hele teams te monitoren.

Jaren geleden die service 2x mogen ervaren. Zij kunnen zich niet veroorloven dat hun klanten daar risico lopen.

Terwijl het een kek feature is maakt het qua (persoonlijk) risico lopen etc niks uit.

Verschillen (lees: voordeel) CC tov DC evident. Áls je bewust met je uitgaven omgaat.

Als ik kinderen had dan liet ik ze graag met een DC kennis maken met wat een CC zou kunnen doen.

Zoals eerder genoemd, zijn het geen creditcards die Bunq biedt, maar debitcards. Weliswaar van MasterCard maar lang niet zo wijd geaccepteerd als echte creditcards en dat kan best vervelend zijn als je wel het MasterCard logo ziet maar toch niet kan betalen.

En de cards zijn absoluut zonder de extra's die andere cards wel bieden.

Bovendien zijn de kosten van het Premium pakket best aan de hoge kant. Voor een Bijenkorfkaart betaal je nu 16,50 per jaar, en 9 euro voor een tweede kaart. Tel daar de kosten van een gewone bankrekening bij op en dan zit je nog niet op de helft van de kosten van het premium pakket.

Anderszins, bij geen enkele bank heb je de flexibiliteit van Bunq. Dus het is een keuze die voor iedereen anders kan uitvallen. Maar voor de cards zou ik niet overstappen naar Premium.

Write a Reply...