• T.n.v. veranderen?

Is het mogelijk om de tenaamstelling van mijn rekening te veranderen? Bijvoorbeeld voor 1 rekening Pietje, en voor een andere rekening Dirk?

Of wordt altijd de naam van mijn account aangehouden?

Daarnaast: Stel ik wil zakelijk als eenmanszaak een persoonlijke rekening gebruiken. Kunnen mensen dan een bedrag overmaken met een t.n.v. "Bedrijfsnaam" of checken jullie of de tnv overeenkomt met de rekening waar het naartoe gaat?

Zo ver ik weet is de tenaamstelling van een prive account altijd op je eigen naam. Je kan dus geen andere namen toewijzen.

Tenaamstellingen worden door banken wel gecontroleerd, dus bij een eenmanszaak zal je toch echt je eigen naam moeten gebruiken. Je kan ook je achternaam alleen gebruiken.

Bij de Rabobank wordt dat niet gecontroleerd. Dus ik weet niet waar jij die precieze informatie vandaan haalt. ABN Amro controleert ook niet, ING wel. Dus het ligt er maar net aan welke bank je hebt. Ik vraag me af of Bunq dit ook controleert.

Het bedrag wordt overgemaakt naar het IBAN, maakt niet uit welke naam je daarbij vermeld.

ING (Postbank) controleerde altijd of naam en nummer bij elkaar hoorde. Doet sinds SEPA geen enkele bank meer. Wel schijnen er plannen te zijn om naam/nummer controle opnieuw in te voeren.

Write a Reply...