• Tol betalen met Maestro op Sanef peage in noord Frankrijk

Volgens de website van Sanef kan je de verschuldigde tol betalen met een Maestro Card.

Weet iemand of dit werkt via Dip&Go zoals wij dat kennen in parkeergarages?

Wel handig om te weten, want dan moet de daglimiet van Dip&Go verhoogd worden.

Hoi Michiel,

In sommige landen hebben Maestro passen ook een code om online mee te betalen, onze passen hebben dit echter niet. Dus als je dit online moet betalen, zou ik in dit geval voor de Mastercard kiezen 👍

MasterCard van bunq werkt niet omdat het debit/prepaid is. Dat wordt expliciet aangegeven.

Maestro zou moeten werken. Ben dus wel benieuwd of het nog een extra actie benodigd in de App of dat het zo moet werken.

Mastercard werkte wel tijdens ons laatste bezoek aan Parijs, echter diende betalen met de magneetstrip geactiveerd te worden.

Als het wel via het Dip&Go principe werkt, kun je natuurlijk altijd je limiet binnen no-time verhogen in de app :)

Los van parkeergarages kan ik bij de peage of tolweg poortjes met de bunq MasterCard betalen of niet?

Zolang je de magneetstrip functie aanzet. Er wordt niet om een pin code gevraagd

2 months later

Ben net terug uit Frankrijk. Ik had dit topic doorgelezen maar met de laatste bunq update is de mogelijkheid niet meer aanwezig voor magneetstrip of dip & go. Na overleg met klantenservice blijkt dat je bij beveiligingsopties Onveilige Betalingen aan moet hebben staan (met een bijbehorende lage limiet natuurlijk). Zowel met de Maestro als met de Mastercard had ik geen enkel probleem.

3 months later

Moet je dan gelijk de betaling via de app goedkeuren voor je door kan rijden?

Alweer een paar week terug uit La France, hele topic vergeten.

De Maestro pas deed het bij geen enkel tolpoortje op de route tussen de Belgische grens en Normandië.

De MasterCard deed het wel elke keer bij de tolpoortjes, behalve bij het tolpoortje van Pont du Normandie (ICS MasterCard deed het daar wel).

Niet de volledige garantie dus dat het bij ieder tolpoortje werkt met de MasterCard van bunq. Om nu een ‘echte’ creditcard erbij te nemen..?

7 days later

Handig, voor mensen die Bunq als main bank hebben...

@Jeroen With dodgy payments all card transactions are automatically approved, up to the dodgy and the other set limits (whichever runs out first).

I use the tollbadge (little box in the car) to pass the tollgates on the French autoroute, unfortunately I was not able to connect it to my bunq via the mastercard, I have connected it to my Visa card from ICS, though would like to cancel that card. Anyone has tips here?

I use a Bip-and-go-tollbadge. Works fine with my bunq IBAN-number. https://www.bipandgo.com/en/

Is dat hetzelfde als wat de ANWB verkoopt?

That sounds like a much cooler device, I bought mines at the APRR in France, they only allow old scool credit cards

3 months later

Net met MasterCard betaald op de Sanef Peage van Lille naar Parijs. Werkte als een tierelier.

7 days later

Voorheen kon ik alleen in Noord-Frankrijk met de Bunq MasterCard betalen op de péage, maar kon gister nu ook richting het zuiden (Parijs - Limoges) probleemloos met MC betalen. Nu nog een auto kunnen huren zonder echte creditcard en dan kan ik die ook de deur uit doen 👍

Write a Reply...