• Bunq niet in iDeal overzicht

Dag Bunqers,

Bij een reservering op de website van Peter Langhout vakanties staat Bunq niet tussen de betaalmogelijkheden als iDeal zijnde.

Wat nu? Kan iemand contact opnemen met hun om dit toe te voegen? Thanks!

@Remco-Orange-Akita#89052 Hi ๐Ÿ‘‹

Heb je toevallig een screenshot van hun iDEAL pagina met de banken lijst? Het is in ieder geval een relatief makkelijke ingreep voor de desbetreffende afdeling van het bedrijf.

Vaak werkt een berichtje naar de support afdeling van de website/shop en wordt het binnen korte tijd opgelost.

Een bericht dat je kan sturen :

Beste,

Tijdens het afrekenen via iDEAL zag ik dat jullie lijst met banken niet compleet is. Het is volgens de richtlijnen van iDEAL verplicht de lijst met 'issuers' minstens 1 x per maand te updaten. Mijn bank was helaas 1 van de banken die niet beschikbaar is, ondanks dat deze al jaren in de lijst hoort te staan. Kunnen jullie dit doorgeven aan de desbetreffende afdeling?

@Abdelhakim#89054 For tele2 I can confirm that bunq is not supported on their website. But you can contact customer service and they can manually set it to your bunq account.

Bij tele 2 is het zo aangepast. Gewoon op hun forum een berichtje achterlaten of even bellen.

Tele2 Mobiel betaal ik al een aantal jaar met mijn bunq-account. Geen medewerker aan te pas gekomen. Weet niet hoe het met het thuispakket zit.

Betalen kan, maar niet via Ideal

Had the same problem when trying to pay with iDEAL at www.myposter.nl

Sent them an email. This was their response:

โ€”-

Goedendag,

Bedankt voor de vraag.

Het is helaas niet mogelijk alle banken naar wens toe te voegen. We kunnen daarom helaas niet an uw verzoek voldoen en vragen om een andere betaaloptie te kiezen.

Met vriendelijke groet,
              ...

โ€”-

I also contacted Bunq private matters on this. In the past I remember Bunq would contact these companies because of iDEAL guidelines indeed.

I now got the response from .org Bunq support employee #1 and an โ€˜escalatedโ€™ Bunq support employee that they cannot do anything about it. They suggested me to use my Debit Card instead.

I understand ignorance at these example companies not obeying iDEAL guidelines.

However, Iโ€™m a bit disappointed in the latest Bunq stance on not acting towards these companies.

I propose Bunq would set up a default email message they can send to the relevant company department that insists a bit โ€˜strongerโ€™ they take action and add Bunq to the list of iDEAL banks.

@Petervdv#89161 Betalen met iDEAL is geen wettelijk recht en voor zover ik weet heeft de DNB daar niets over te zeggen.

Als iemand alleen maar creditcards van MasterCard accepteert maar geen debitcard van MasterCard kan je daar ook niets tegen doen.

Het is wel tegen de regels van het bedrijf dat iDEAL aanbiedt, maar dat is een afspraak tussen die twee partijen onderling.

Ik heb geen idee of klagen als consument bij Currence zin heeft. https://www.currence.nl/

@Patrick-Magenta-Wolf#89156 Tja slap antwoord.

For the fun of it, ga ik ze ook ff achter de broek zitten!

Het is volgens Betaaldvereniging niet toegestaan om banken uit te sluiten, ook is het volgens de IDEAL regels niet toegestaan.... ik ga ze daar even subtiel op wijzen ;)

@JeroenE#89173 iDeal id inderdaad geen recht maar als het aangeboden wordt, moeten wel alle banken er in staan. Je hebt wel gelijk dat het geen wet is maar een afspraak met de partij achter iDeal:)

Betaalvereniging is er helder over:

"Geachte heer Do,

Nee, het is niet toegestaan om klanten van een specifieke bank te weigeren voor iDEAL-betalingen.
                      Een gewone winkelier mag bijvoorbeeld bij het pinnen ook geen pashouders van specifieke banken weigeren.

Met vriendelijke groet,

Betaalvereniging Nederland / PIN.NL
                      www.Betaalvereniging.nl"

Duidelijke taal :)

@Patrick-Magenta-Wolf#89156 I have had a mail discussion with them past couple of days.

Their final answer is that because they are a German company they fall under the German law so their aren't obligated to make any changes.

Of course this statement is full of crab, but apparently they don't feel any pressure and they aren't forced by anyone.

I notice that also other German companies use this argument why they don't have to update their ideal list.

@JohnDo#89880 Ja, dat krijg je dus als je als derde gaat klagen over een contract tussen twee andere partijen. Je kan nog proberen of Currence wil helpen, die kunnen in het uiterste geval natuurlijk de iDEAL overeenkomst op te zeggen. Maar dat gaat vast ook niet gebeuren ben ik bang.

@JohnDo#89880 EMP International springs to mind. they (large.nl) still haven't updated their iDEAL list..

UPDATE Well, wadda ya know, they've added bunq and all the other missing banks it seems:

6 days later

Over de automatische incasso, ik heb hierover contact opgenomen met de Betaalvereniging Nederland die hebben het even uitgezocht en die geven in een mailtje aan dat bunq (en MoneYou GO) wel automatische incasso (= Europese incasso of SEPA Direct Debit) voor een papieren machtiging ondersteunen.

Maar (nog) geen (digitaal) Incassomachtigen (Nederlandse online dienst). En volgens hun ligt het dus niet aan Buckaroo en/of Tele 2. Zie ook: https://www.incassomachtigen.nl/partners/debet-instelling/

@Giorgioo#91325 hmm, deze snap ik even niet, alle incasso's komen bij mijn bunq rekening toch digitaal binnen?

(oh en daarbij, dit topic ging over ideal, misschien even een nieuw topic voor jouw specifieke issue aanmaken?)

@DaveFlash#91435 Om welk bedrijf / welke bedrijven gaat het en hoe heb je ze aangevraagd?

@Giorgioo#91437 uhm, in mijn geval, oa. amazon, gewoon rekening nummer invullen op hun site, voor o.a. aankopen en amazon prime.