• Omschrijving Transferwise tekenlimiet

Ik wilde geld overmaken in Zweedse Kronen via Transferwise, echter kan ik maar 12 tekens invoeren bij de omschrijving.
Gebruikelijke betalingskenmerken in Zweden, zogenaamde ocr-nummers, zijn echter 17 tekens lang.

Is er een reden dat er een limiet van 12 tekens is? Is er een mogelijkheid om deze limiet te verhogen of op een andere plek het betalingskenmerk mee te sturen?

7 months later

Ik heb hetzelfde probleem, weliswaar naar een ander land. Het je al een oplossing hiervoor?

@hbierma#89295 sorry for the very late reply. I looked into this matter and it seems that the OCR method you mentioned is part of Bankgiro (the Swedish clearing system). To be able to pay via this method you'd need to select the option "Bankgiro account" when you initiate a payment in Swedish Krona. Are you using this tab to perform the payment?

@Houk-Beheer-B-V-Cyan-Jaguar#134281 please let me know if the above solves the issue too or you experience the same with other currencies.

Het gaat om een betaling naar Oekraine.

Het is ook niet zo duidelijk of de transferwise account nu gekoppeld is aan mijn Bunq account.

@Houk-Beheer-B-V-Cyan-Jaguar Bankgiro is related to Sweden only. I'll write you privately so we can sort out your case 👍🏼

Write a Reply...