• Ideas Implemented
  • Creditcard nummer zonder creditcard

Voor mijn online betalingen (bijv. Apple Appstore, Netflix, spotify) maak ik gebruik van mijn creditcard gegevens. Echter heb ik geen pas nodig! Is het mogelijk om een creditcard nummer aan te vragen zonder daar voor een pas te hoeven hebben (beetje zoals een bunq rekening)! Hiermee bespaar ik een pas en houd ik 2 gratis kaarten over!

Hoi Rick,

Het klopt inderdaad dat je onze Mastercard niet eens bij je hoeft te hebben om 'm te gebruiken, alles zit immers in je app 😄

Om met je Mastercard te bestellen moet je op dit moment inderdaad wel een actieve Mastercard hebben.

Een volledig digitale Mastercard dus 🤔 Zeker een topidee voor de wishlist! 😄

Thanks Koen!

Bunq is immers zo digitaal mogelijk ingesteld dus een digitale MasterCard gekoppeld aan 1 van je bunq rekeningen is meer dan genoeg lijkt mij! (Desnoods laat je die creditcard zien als pas tussen de passen overzicht met een logo van een spookje Ofzo haha) (dan kan je altijd nog die Pas bestellen als je die echt wil in je portemonnee)

Wellicht leuk om dan de optie te hebben om 1/meerdere virtuele kaarten aan te maken, maar dat je pas betaald op het moment dat je deze fysiek aanvraagt.

Ja precies Eric, dat is ook wat ik bedoel! Zo houd je namelijk 2 gratis kaarten over (misschien zelfs 3 als je NFC op je phone gebruikt voor contactdoos betalen)

Revolut heeft deze optie ook "virtual cards"

bij revolut heb je dit al een virtuele credit card

4 months later

Het kunnen generen van credit card nummers zou ook handig zijn. Je kunt deze dan gebruiken voor 1 betaling of 1 leverancier. Het lijkt een beetje op een tijdelijk email alias die sommige providers aanbieden. Deze aliassen kun je weer intrekken.

Zoals de topic starter ook al zei: een card is dan niet nodig.

Dat zou op zich natuurlijk een mooie feature zijn.Ik denk echter dat Mastercard wel kosten in rekening brengt voor het het uitgeven van kaartnummers?

a year later
                    7 months later
                    Write a Reply...