• Ask the Community
  • bunq.me betaling nog niet ontvangen

Snelheid Bunq variant tikkie is ondermaats hoe komt dit? Zondagavond verzoek gedaan via app, tot op heden nog niet op rekening bijgeschreven

Ja, ik heb dit ook al een keer of twee gehad. Heel raar, verder nog nooit meegemaakt in andere situaties.

Betalingen via bunq betaalverzoeken ontvang je onmiddellijk als er is betaald met iDeal, ook in het weekend. Als er is betaald met Sofort dan wacht bunq met bijschrijven totdat de betaling daadwerkelijk is ontvangen. Dat komt doordat Sofort niet garandeert dat de betaling slaagt en iDeal wel.

Het is natuurlijk ook mogelijk dat diegene aan wie je het betaalverzoek hebt gestuurd niet heeft betaald.

Ik weet niet in welke situaties er ideal of Sofort gebruikt worden, maar daar heb ik nog nooit van gehoord. Ik heb het over een betaalverzoek vanuit de Bunq app welke betaald wordt via de bank app van de ander en dat de ander betaald heeft, dit ook in de feed van de bunq app wordt weergegeven, maar dat het bijschreven soms één of twee dagen duurt. Heb nog nooit gehoord dat dit ergens of bij iemand anders ook gebeurde.

@Johannes-Aquamarine-Dolphin-137581349#91389 De betaler heeft de keuze uit iDeal en Sofort. In het buitenland is Sofort de enige optie maar in Nederland kan je allebei gebruiken. iDeal is natuurlijk veel beter, maar de betaler zou wellicht per ongeluk kunnen kiezen voor Sofort.

@Dennis-Azure-Eagle-1187188334#91386 Heb je in de bunq app wel de melding gekregen dat het verzoek betaald is? (in het tabblad "Overzicht" of als je op het verzoek klikt)

Bastiaan changed the title to bunq.me betaling nog niet ontvangen.

Ja bij beide incassanten is bedrag de 12e afgeschreven

Heb dit ook al een paar keer gehad, bunq behandelt een iDeal betaling dan opeens als SEPA-betaling. Je krijgt in de app de bevestiging dat betaald is (dan is het dus al onomkeerbaar want iDeal), maar het geld verschijnt pas de eerstvolgende werkdag als saldo. Heel vervelend, maakt de betaalverzoeken onvoorspelbaar/onbetrouwbaar en je overzicht een puinhoop. Hoop dat ze dat snel oplossen, volgens support lag het aan een storing in bunq’s systeem - maar die duurt nu dan wel erg lang als ik dit weer zie. :P

@LH-Black-Wolf#91406 Maar de melding geeft toch zekerheid. Maakt het veel uit of het geld zelf vandaag of morgen komt?

@Petervdv#91409 Ik geloof het pas als het er is want je weet maar nooit, en ja dat maakt zeker uit. Het doel is directe overboekingen, niet vertraagde overboekingen - anders kan je net zo goed dat omslachtige gedoe achterwege laten en lekker simpel een normale betaling maken. ;)

Precies! Betaalverzoeken zijn om direct geld over te maken en te krijgen, niet om maar af te wachten wanneer het komt.

@Bastiaan#91404 Customer support gesproken en ligt aan de tegenpartij...ondertussen zijn beide ‘tikkies’ nog steeds niet binnen...terwijl de normale overboeking door een ander wel maandag binnen was

I transfer from my abn ambro to bunq yesterday but still i dont see money in my bunq account

@Muhammad-Indigo-Frog#92217 for regular payments is should be instantly between bunq 🌈 and Abnamro! (If it is below 15k). Best thing you can do is to contact Support via Support Chat

Yeah thats what i mean it should but thats not the case

@john can you please look into this i still dont see any payment in my account

@Muhammad-Indigo-Frog#92225 Hi 👋
                                    John is not able to look into this, we as moderators on Together don’t have those permissions. You could however start a conversation in the Support Chat 💬