Bij Revolut ligt nu ook een vraag. Maar ik begrijp er aan de kant van bunq nog steeds geen snars van. Even alles goed op een rijtje zetten.
Een betaling via je Mastercard moet tegenwoordig bevestigd worden.
Vraag 1 -> Klopt het dat dit op twee manier kan, namelijk via het bevestigen van een (automatische) request in de bunqapp,
of via het scannen van een QR-code?
Wanneer ik geld probeer over te boeken naar mijn Revolut rekening door middel van de Mastercard werkt het niet. Er komt geen request en ik kan de QR code niet scannen. Wanneer ik voor dat laatste kies, geeft de browser een error dat de webapplicatie van bunq geen signaal terug stuurt. (ERR_UNKNOWN_URL_SCHEME - naar bunq)
Vraag 2 -> Klopt het dat als de aanroep naar de QR code van bunq niet werkt (UNKNOWN_URL-SCHEME) dit probleem bij bunq ligt? (Mijn kennis van Internet zegt bevestigd niet namelijk.)
Support reageert in ingewikkelde zinnen:
"De reden wat er nu gebeurt is omdat de verkoper de iDEAL-betaling afhandelt van uit zijn app. Dit is niet toegestaan volgens de iDEAL richtlijnen. Alle iDEAL-betalingen moeten worden afgehandeld in een browser en niet in een app van een derde partij. Dit kan problemen veroorzaken wanneer de verkoper de betaling in de app afgehandeld en niet in de browser verwerkt."
Ik stel vast dat we hier niet spreken over een iDEAL-betaling, maar over een Mastercard betaling. Ik begrijp niet goed waarom nu plotseling over een iDEAL-betaling gesproken wordt. Voorheen ging de Mastercard betaling via de twee apps altijd perfect.
"Als de gebruiker doet wat hij doet vanaf de website van Revolut (in plaats van de app) dan werkt het en ligt het probleem bij Revolut. Dit is niet een fix van onze kant maar revolut."
Ingewikkelde zinsbouw, maar het klopt sowieso niet. Al is het maar dat Revolut geen webversie heeft, net als bunq overigens. Dit zou immers betekenen dat het andersom óók niet werkt en het probleem voor Revolut klanten plosteling wél bij bunq ligt.
Vraag 3 -> Waarom eigenlijk deze beveiliging als er al zo'n mooie CVC code is die elke 5 minuten wijzigt? (Kan de reden van deze extra beveiliging niet goed in alle info vinden...)