• NFC betaalsticker

Is het een idee om een NFC sticker te maken, waarmee je kunt betalen? Deze kun je dan aan de binnenkant van je horlogebandje of telefoonhoesje plakken om te betalen. Androidgebruikers kunnen sinds kort al met hun smartphone betalen bij bunq. De stickers zouden een leuke toevoeging zijn voor iPhone gebruikers (tot Apple Pay beschikbaar is).

๐Ÿ‘โค Yes please

Wat dacht je van NFC betalingen ONTVANGEN met de bunq app. Dat iemand enkel zijn bankpas of telefoon tegen jouw telefoon houd om te betalen. Dat lijkt me pas super handig๐Ÿ˜‰๐Ÿ˜Š

@Tim, tof, maar niet haalbaar. In de praktijk zal jouw telefoon hiermee een compleet functioneel pinapparaat worden. Huidige initiatieven zoals SumUp hebben nog steeds een apart apparaatje, puur voor de paslezer. Denk dat dit met een gegarandeerde veiligheid te maken heeft; iets wat je natuurlijk niet hebt bij -met name- Android phones.

Telefoons tegen elkaar is wel weer toepasbaar, maar dit zou dan enkel bunq2bunq kunnen wezen. Vraag is of dit dan wel weer veilig genoeg is als ik mijn geroote toestel gebruik.

@Betaalstickers: hier hebben we jaren geleden naar gekeken, maar de ervaring was echt naar. Security issues, onduidelijkheid, duur en snel stuk.

@ontvangen: daar hebben we QR-codes voor ontwikkeld; die werken met alle telefoons :)...

Write a Reply...