• Ideas
  • SEPA XML Improvements

Ons salariskantoor maakt de salarisstroken op rond de 15e van de maand. Rond die tijd komt ook de SEPA XML file beschikbaar. Deze kan ik tegenwoordig importeren naar bunq en betalen, scheelt een boel tijd.

Een toevoeging die ik nu nog mis is het kunnen inplannen van die transacties. Nu kan ik alleen nog maar op direct betalen drukken. Ik zou dus graag de salarissen alvast willen klaarzetten voor het einde van de maand zodra de file beschikbaar is.

@Tinqwise-Immersive-B-V-Yellow-Leopard#92914 De SEPA XML standaard heeft hier een veld voor: ReqdExctnDt (execution date)

Alleen maakt bunq hier helaas nog geen gebruik van.

Kijk dat wist ik niet, waarschijnlijk omdat ik het alleen via bunq gebruik ;) Bij deze dan dus de feature request voor de programmeurs.

5 months later

Klopt ik heb hetzelfde probleem maar dan met betalingen die ik vanuit Exact online met een sepa bestand klaarzet, BUNQ kijkt helaas niet naar de vervaldata. Is dus zakelijk niet efficiënt!
        Graag een oplossing hiervoor.

2 months later
          Tim changed the title to SEPA XML betaaldatum herkennen.
            2 months later

Ik ben ook benieuwd of we ergens op deze feature kunnen stemmen. Als de betaaldatum uit de XML niet wordt herkend, zou dan ten minste de optie gegeven kunnen worden om zelf de datum aan te passen?

Daarnaast zie ik bij de "Send payment" knop ook niet of de beschrijving uit de XML is toegevoegd (CdtrRefInf > Ref). Ik wil overboekingen doen naar de Belastingdienst, maar durf niet op de knop te klikken als ik niet zeker weet dat de referentie er niet bij zit!

a month later

@GlennB#147819 Toevoeging: ik ben er zojuist achter gekomen dat het referentieveld niet in de omschrijving wordt meegestuurd. Dit maakt de SEPA feature onbruikbaar voor belastingen die ik van de accountant krijg.

Tim changed the title to SEPA XML Improvements.
                  3 months later

Wellicht wordt het tijd dat bunq aandacht besteedt aan dit soort features, in plaats van ‘bomen’ en ‘social media’ features.

4 months later

@GlennB#152240 Ik heb vandaag getest en de omschrijvingen worden nu wel meegenomen. Alleen de data nog steeds niet...
                    Ik ben net met mijn bedrijf overgestapt en ben benieuwd hoe lang dit soort features duren voordat ze worden opgepakt?
                    Elke week verstuur ik batches met betalingen en zonder de juiste uitvoerdatum wordt het wel heel lastig allemaal.

8 months later

Uitvoerdatum werkt nog steeds niet en wordt niet overgenomen uit de xml.
                      Zojuist support hier over een vraag gesteld. Dat zoiets simpel na 2 jaar nog niet geïmplementeerd is, is redelijk standaard functionaliteit voor een zakelijke bankrekening lijkt mij….

Oja en als toevoeging. Buncq dekens dus €1 per import XML! En dan wordt zoiets simpels dus niet uitgevoerd

7 months later

execution date werkt nog altijd niet... speelt al 3 jaar.
                          en ik dacht dat ik bij een innovatieve bank ging

7 months later

Reply from support woensdag 10 augustus 2022 11:11:

Dear Cynthia,

As far as I can see, there is no possibility for a future execution date yet implemented.

I did submit a suggestion to our internal system, so it is going to be reviewed and taken into consideration for future updates.
                            I phrased it in a nice way, so it might get some traction ☺️

Have a great day 🌞
                            Kind regards,
                            Ryan 🇩🇪🇬🇧🇫🇷
                            bunq support

3 months later

bunq this is an important feature that business customers use. when will we be met with this, it is in itself a small adjustment in the code.

2 months later

Do we know whether there are any plans to address this?

@Gerhard-Yellow-Frog#273854 bunq hasn't announced anything in regards to this proposed feature.

4 months later

can we bump this request. This should be an easy fix. Please help out your business customers