• Verschil tussen geld opnemen en pinnen

Hoi! Wat is in de instellingen van de dagelijkse limieten het verschil tussen geld opnemen en pinnen?

In mijn hersenpannetje is dat namelijk exact hetzelfde, dus ik heb toch ff uitleg nodig wat jullie precies bedoelen met deze omschrijvingen... dan kan ik beter beoordelen hoe ik die limieten wil instellen.

Alvast bedankt!

Contant geld opnemen vs. pinnen in winkels?

Ik kan er een heel lang verhaal van maken maar.. Ja, Jonathan heeft helemaal gelijk 😄

Pinnen is bij de kassa en geld opnemen doe je bij een geldautomaat, toch?

Ah, okey, voor mij echt niet logisch hoor... ik ga altijd geld opnemen bij een pinautomaat. Pinnen dus. :-/

Mensen zeggen zelfs "ik ga geld pinnen" (wat ik dan weer gek vind want ik zag nog nooit een pannekoek uit de pinautomaat komen, dus wat anders dan geld zou je gaan pinnen...)

Maar blijkbaar zijn de regels dus dat een pinautomaat geld opnemen is, en niet pinnen, maar in de winkel betalen, dat is wel pinnen?

Dit moet ff inzinken bij mij hoor... hahaha, voel me echt heel suf nu 😂

Haha, ik snap wat je zegt. Wat wij met pinnen bedoelen is inderdaad met je pas betalen in een winkel.

Ik zou zelf ook "pinnen" zeggen, maar dat zeg je dus ook in een winkel... 🤔

Er is alleen wel echt een verschil tussen "pinnen" en "pinnen", en dan merk je ineens dat het toch wel handig is dat we daar in de app een andere term voor gebruiken 😄

De term is sowieso eigenlijk achterhaald, want we gebruiken tegenwoordig met contactloos niet eens per se altijd onze pin-code meer bij het "pinnen". Maar ja, eenmaal in de volksmond gaat zo'n term er niet zomaar meer uit...

Oh jongens, ik ben hÊÊl even weg en het is gelijk helemaal verwarrend 😄

Daarbij, om het complexer te maken, kan je soms aan de kassa extra cash geld terug krijgen. Technisch gezien is dat een pinbetalingen en zou dat dus niet onder de 80 cent per transactie moeten vallen.

Er moet inderdaad een mooi woord komen voor 'contactloos betalen'. Ik noem het wel eens scannen, maar dat werkwoord is eigenlijk al bezet.

Wat is er mis met pinnen?

Zie inderdaad niet in waarom het woord pinnen weg moet, al heeft het tegenwoordig steeds minder te maken met je PIN. Mja, datzelfde geldt voor de telefoon die je nu vast hebt ;)

Pinnen was natuurlijk de naam van het systeem dat vroeger gebruikt werd voor betalingen in Nederland.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/PIN_(betaalkaart)

Nou, arjan, dat pinnen dus eigenlijk verschillende betekenissen heeft en dat dus voor verwarring zorgt...

pinnen en pinnen zijn 2 verschillende dingen hebben we geconstateerd...

Dus ja, wat is nou wat en hoe gaan we pinnen duidelijker onderscheiden van pinnen... echt enorme problemathiek hier in dit gesprek 😜😂

Het linkje brengt je niet helemaal naar de juiste pagina (er mist een haakje aan het eind) : https://nl.m.wikipedia.org/wiki/PIN_(betaalkaart)

Ik denk dat het in de winkel primair gaat om het betalen van iets wat je gekocht hebt en dat het bij een geldautomaat gaat om het verkrijgen van contact geld. Het betalen in winkels met je pasje kon vroeger niet, daar had je contact geld of een cheque voor nodig.

Het uit een geldautomaat halen van geld heet al vanaf day zero: pinnen

In de winkels kun je dus op vele manieren betalen: contant / pinnen / contactloos / NFC met je mobiel. Hoe je dat volgens mij noemt is: betalingsverkeer

Verwarring? Als jij aan de kassa van de AH zegt "pinnen graag" dan denk jij dat het alleraardigste meisje wellicht kan denken dat je om cash geld vraagt? Of als jij op straat aan een voorbijganger vraagt "weet u hier misschien een pinautomaat?" dan denk je dat ze je verwijst naar de dichtstbijzijnde winkel met een betaalterminal?

Goed verhaal, lekker kort :)