• Ask the Community
  • Additional questions about bunq Travel Card

@Sander#99150 Okay, that's what I've thought.

Waarschijnlijk is het al eens ergens gevraagd, ik kan het alleen nergens vinden.
    Werkt de TravelCard ook bij offline terminals ?

@Alex-Blue-Falcon#99446 Dat heeft bunq nog nergens officieel gezegd voor zover ik weet. Maar ik denk van wel. Ik zou in ieder geval niet weten waarom niet.

@Alex-Blue-Falcon#99446 should work fine! 🙂

@Alex-Blue-Falcon#99446 Yes. And the limit for offline payments is €250,-

Vraagje: de autoverhuur heeft onderstaande eisen gesteld voor een creditcard:
            - De creditcard moet in reliëf druk zijn
            - De creditcard moet MasterCard (geen prepaid) zijn

Klopt het dat de travelcard prepaid is of niet? En hoe zit het met die reliëf druk?

@felixuijttenboogaard#99464

De kaart is niet in reliëf, dit mag ook niet vereist worden (volgens voorwaarden van Mastercard). Tevens geven steeds meer banken (credit) cards uit die dit niet hebben.

De kaart wordt door de terminal gezien als een credit card en niet als prepaid card.

@Bastiaan#99461 @Sander#99460 @JeroenE#99450

Hier boven zag ik nog een mooie vraag over in het vliegtuig betalen.
                Als ze dat accepteren kun je op de grond de CVC code doorrollen dan kan de bataling niet uitgevoerd worden?
                Misschien kan het niet hoor, maar het zou mooi zijn als je de geweigerde betaling toch te accepteren in de app, beetje het zelfde als automatische afschrijvingen.

En dan nog een vraag kun je ook een onterechte betaling met creditcard betwisten?
                In de app zie ik daar geen knop voor.

@Alex-Blue-Falcon#99466 Een CVC is alleen nodig als de kaart niet fysiek aanwezig is. Als je iets koopt in een vliegtuig is dat niet aan de hand omdat je de kaart dan hebt gebruikt. De CVC wordt dan ook niet gebruikt.

Je kan een onterechte betaling betwisten. Je moet dit wel eerst bij de winkelier melden en als daar niets uitkomt via bunq support chat. Maar dat gaat dus alleen om onterechte betalingen, niet om zaken als wel betaald maar niets ontvangen of kapot en dat soort zaken waar je anders een aankoopverzekering voor nodig zou hebben.

@Alex-Blue-Falcon#99466 En dan nog een vraag kun je ook een onterechte betaling met creditcard betwisten?
                    In de app zie ik daar geen knop voor.

See https://together.bunq.com/d/8409-can-i-get-a-refund-for-my-payment 😁

@Alex-Blue-Falcon#99466 Als ze dat accepteren kun je op de grond de CVC code doorrollen dan kan de bataling niet uitgevoerd worden?

Volgens mij is dat niet hoe het werkt. Ik ken niet de precieze details, maar zover ik weet komen deze transacties er gewoon doorheen ongeacht de CVC (het zijn geen online aankopen). 🙂

@Tim#99465 Oké thanks 👍🏻

Hat es einen Grund das die neue Traveller-Karte kein Unterschriftsfeld hat? Bei der alten Debit Mastercard musste man noch unterschreiben. Nur bei der Maestro gab es kein Unterschriftsfeld.

Will I also be able to buy airplane tickets that require credit card? Of course I need to have the amount in my account, but will it work as a credit card then as well or just for deposits for hotels and car rentals? Thanks!

@olli#99481 Het is niet meer nodig een handtekening op de kaart te hebben. Zie deze reply van Bastiaan: @Bastiaan#96826

@Marcelo-Maroon-Zebra#99514 Voor de winkeliers is de Travel Card een credit card dus in principe kan je er alles mee wat je met een andere credit card ook kan bij die winkelier.

Hi 👋 @Marcelo-Maroon-Zebra#99514

The Travel Card is recognized as a credit card by terminals. It works like any other credit card only your limit is your actual balance.

@Tim#99516 Got it, thanks! Will you also be able to use it as a debit card?

@Marcelo-Maroon-Zebra#99538 Voor jou werkt de Travel Card net als een debit card. Je kan alleen geld uitgeven wat op de Travel Card staat (of op de gekoppelde bankrekening).

Voor de winkelier is het dus geen debit card. Als zij die wel per se willen hebben dan moet je een andere betaalkaart hebben. Kom je vaak tegen dat een credit card niet wordt geaccepteerd en een debit card wel? In mijn (beperkte) ervaring is dat juist altijd andersom.

@JeroenE#99546 I just want to make sure that when I switch to the Travel Card I will also be able to use the card in my day to day, which is 100% debit. So in my understanding, this is a normal debit card and has the perk of also being accepted as a credit card for all the travel (hotel, airplane tickets, car rentals) expenses. Is my understanding correct?

@Marcelo-Maroon-Zebra#99547 Nee, het is een credit card voor alle winkeliers waar je hem wil gebruiken. Dat is dus anders.

Ik ken alleen geen voorbeelden van winkels die wel een debit card accepteren maar geen credit card. Andersom zijn die er wel: hotels, auotverhuur en dat soort bedrijven accepteren meestal alleen credit card.

Voor jou maakt het niets uit. Als je geen geld hebt kan je het niet uitgeven. Er zit geen krediet op wat je aan het eind van de maand moet betalen (of een hoge rente betalen).

@JeroenE#99548 Albert Heijn, the biggest retailer here in NL does not accept a credit card, so I won’t be able to use the bunq card there.