• API Rabobank app

Ik heb in mijn Rabobank app mijn externe Bunq rekening toegevoegd vanuit API in Bunq app. In de Rabo app kan ik inderdaad saldo en transacties inzien. Maar blijkbaar heb ik bij de API geen toestemming gegeven, want ik kan in de Rabo bank niet overboeken. Er staat inderdaad geen vinkje. Rabo weet het niet. Jullie wel?

Dat is toch echt iets wat Rabobank moet weten, het is hun implementatie en betalingen zijn normaal gesproken gewoon mogelijk met de bunq API.

@Petrus-Olive-Tiger#97246 Wat grappig dat Rabo dit niet weet terwijl zij de functie gebouwd hebben (op de API van bunq) om bunq-rekeningen in de Rabo omgeving te zien 😛.

Ik geloof dat het juist is dat je bij Rabo niet kan overboeken. Zoals ik het begrijp is de dienst die Rabo biedt alleen het kunnen bekijken van je bunq-rekeningen.

Dan mag het bij de Rabo wel gecommuniceerd worden dat je alleen een inkijk functie hebt van je Bunq rekening. Allemaal niet zo spannend natuurlijk, maar het staat wel in de app beschreven dat het kan. Ik zal de Rabobank binnenkort wel hierover berichten.

@Petrus-Olive-Tiger#97262 Wellicht heeft het te maken met wijzigingen vanwege PSD2?
          Die houden in dat de Rabo zich ook aan nieuwe extra regels moet houden als zij betalingen via hun app op andere bankrekeningen willen laten plaatsvinden.

Succes met het contact opnemen met de Rabobank. Ooit heb ik een half uur aan de lijn met ze gezeten omdat niet alle bunq rekeningen zichtbaar waren in de Rabo app. Het bleek uiteindelijk dat gezamenlijke rekeningen niet supported waren 🙈

@JeroenE#97278 uhm, volgens is PSD2 totaal niet van toepassing op een partij als de Rabo, daar hun al een banklicentie hebben, en dus al gedekt zijn voor alle handelingen die PSD2 voorschrijft voor 3de partijen. ie. 'bank licence trumps psd2 licence'

@DaveFlash#97376 Het gaat mij niet om het aanvragen van de licentie, maar de nieuwe regels die bunq heeft ingevoerd voor het gebruik van de API. Volgens mij moet de RABOBANK zich daar ook gewoon aan houden. Zie https://doc.bunq.com

Ik heb niet de indruk dat banken zich niet aan de PSD2 regels hoeven te houden.

Het is inmiddels gelukt om de externe bunq rekening in mijn Rabo app te integreren. Het kan inmiddels nu al wel, maar....Bunq overboekingen kunnen alleen naar Rabo rekeningen overgeboekt worden.

Write a Reply...