• Ideas Implemented
  • Make bunq.me a 'tikkie beter' again by adding an Apple Pay payment option

Original title: Pay a request with Apple Pay (bunq.me)

Hello everyone! ๐ŸŒˆ

Now that ๏ฃฟ Apple Pay has officially launched in The Netherlands ๐Ÿ‡ณ๐Ÿ‡ฑ, would it be an idea to add it to the payment ๐Ÿ’ฐ options for requests (also bunq.me links!), along with iDEAL and SOFORT. It would add a lot of possibilities for all residents of the EU where there is Apple Pay support ๐Ÿ‡ช๐Ÿ‡บ. Let me know what you think about this, and if you'd like to see this, please leave a high-five ๐Ÿ™Œ๐Ÿป

@TwitNour#98228 Oww yesh! This would indeed make the links a lot better. Better than just a tikkie better ๐Ÿ˜‰

Oh hell yeah, thatโ€™s one of the best ideas Iโ€™ve seen in some time! Of course not only for the Dutchies, but worldwide. I mean, that means someone with Apple Pay in the US could pay the payment request in EUR as well! Makes things easier!

@LH-Black-Wolf#98233 You get exactly what I mean! It would open up so much possibilities. Furthermore, the more useful payment options for requests/bunq.me, the better the service will work for everyone.

@TwitNour#98228 Dear Nour!

Thanks ๐Ÿ™ for sharing your ideas ๐Ÿ’ก! That is what we love here on Together!

And about your idea.... its is absolutely fantastic! The more Apple ๐Ÿ Pay support, the better! So big High Five ๐Ÿ‘๐Ÿผ from me!

That would indeed be very nice. Simply complete a payment request with your fingerprint or smile. How much easier do you want it to be? :-)

@TwitNour#98228 Have my High-Five

Please also do Google Pay then

@Marco#98287 Sure! The more choice the better ;)

Ik verwacht dat Apple dan eerder inzet op het eigen Apple Pay Cash, maar ik help mee hopen! ๐Ÿ˜Š

@Mtouch#98445 Het gaat hier om de mogelijkheid om ook een bunq betaalverzoek te (laten) betalen door Apple Pay. Je weet niet altijd van te voren welke betaalmogelijkheid de ander heeft en meer opties dan alleen iDEAL of Sofort lijkt mij erg fijn. Er wordt ook regelmatig gevraagd om betalingen via een credit/debit card.

Dat is toch iets heel anders (en op dit moment alleen in de USA beschikbaar) dan Apple Cash waarbij je gedl kan overmaken naar elkaar via een iMessage. Je kan er dan volgens mij ook alleen met Apple Pay mee betalen terwijl geld dat je via een betaalverzoek op je bankrekening krijgt ook kan overmaken, met iDEAL betalen etc.

@JeroenE#98452 Ben ik het helemaal mee eens hoor... alleen als ik zie hoe lang het geduurd heeft voordat er in NL รผberhaupt Apple Pay is geรฏntroduceerd (en dan NOG niet eens volledig), dan zie ik zoโ€™n micro-service als dit niet zo gauw gebeuren. Apple wil nog steeds een bedrag per transactie. Bij betalen van particulier naar particulier komt er al niet eens een merchant bij kijken, dus 1 van de 2 banken (zender/ontvanger) zal voor de kosten op moeten draaien. Nou, we hebben gezien hoe lang het kan duren voor men over zoiets uitvergaderd is in NL. ๐Ÿ˜‚
                        Nogmaals, ik zou het fantastisch vinden, maar ik zie het niet zo snel gebeuren vrees ik.

@Mtouch#98459 Bij Sofort en iDEAL moet er toch ook per transactie betaald worden? Of is de prijs die Apple rekent vele malen hoger?

Ik meen ook dat Apple dit niet apart hoeft te introduceren in Nederland. Alleen moet bunq die optie aanbieden via het betaalverzoek. Waarschijnlijk moeten ze dan nog wel iets aanvragen bij Apple om dit te kunnen doen, natuurlijk. Net zoals je wel wat moet aanvragen of iDEAL op je website als betaaloptie aan te bieden. Maar voor Apple is die aanvraag dan natuurlijk niets anders dan wanneer de de HEMA, AH, Blokker of welke andere webwinkel dan ook dit aanvraagt. En dat een Nederlandse webwinkel dit aanvraagt is natuurlijk nu wel logisch want Apple Pay is toegestaan in Nederland en voorheen was dit niet zo.

@JeroenE#98464 Er gonst nog steeds een gerucht dat Apple 0,15% per transactie wil. Dus als bunq dat gaat aanbieden en de kosten op zich neemt, moet ze dat met een premium abonnement wel kunnen en willen afdekken.