• Ask the Community
  • Hip or cool 2019 bank!?

Hallo, misschien ben ik al te oud met 54 jaar voor zo’n hippe bunq rekening app en ja ik heb al een gratis N26 en Revolut rekening, maar gebruik nu ook een paar weken al Bunq premium. En ja dat kost € 7,99 per maand en is veel prijziger dan mijn ING en ABN Rekening maar wat is dat toch.....het heeft wel een zeer bruikbare app en behoorlijke aantrekkingskracht en zeker nu met die MasterCard travel card wordt het misschien moeilijk om na een maand gratis proberen afscheid te nemen, ik kan altijd nog een tijdje dit aanhouden. Is het ook mogelijk om een knipperlicht relatie met Bunq premium te nemen? Dus bijvoorbeeld 3 maandjes aanhouden, even down graden en daarna weer Premium reactiveren tijdens vakanties? Ik ben er nog niet uit, maar 8 euro in de maand is het waard? Je kunt je rekening snel aanvullen met je credit card. Dat hebben de Nederlandse banken nog niet. Zijn er nog meer 40/50 plussers die een Bunq rekening hebben en wat vinden jullie?

Ik ben 49 en gebruik sinds een jaar alleen bunq. Of bunq hip is interesseert me niet zo, het werkt gewoon zoals ik het bij andere banken nog niet tegengekomen ben. Omdat ik mijn oude bankrekeningen en creditcard heb opgezegd en bunq Together gebruik valt het prijsverschil mee.

@Petrus-Olive-Tiger#99179 Vroeger kon je makkelijk wisselen tussen Premium en Free maar dat gaat nu niet meer. Je kan alleen wisselen naar het Travel Card abonnement. Maar je hebt dan geen echte bankrekening meer.

Ik gebruik de mogelijkheid van vele bankrekeningen volop dus voor mij zou dat niets zijn. Je raakt al die bankrekeningen dan kwijt en ik ga dan niet iedere keer opnieuw inrichten.

Ik ben ook helemaal over naar bunq, dus dan is overstappen met alle automatische incasso's ook niet iets wat je iedere twee maanden opnieuw wil doen.

Ik zit ongeveer halverwege de 40 en 50 🤔

NB Als je jezelf aansluit bij een Pack dan betaal je maar 5 euro per maand. Je krijgt dan wel over minder geld rente. Maar dat is relatief toch al zo weinig dat ik dat in ieder geval niet als groot nadeel zie.

@Petrus-Olive-Tiger#99179 Hi 👋 Peter,

You are only as old as you feel 😉... And there is no such thing as being to old for bunq 🌈 😉

Regarding to your question about memberships.
        Yes, you can change membership any time you want and as much as you want 👌. But there are often some things your have to watch out for when you change members. If have specific questions about a particular up or downgrade, let me know. By the way, if you could join a Pack you only pay €5 each month😲..

See the image below that quickly show your up and downgrade options.

@JeroenE#99184 Foutje, ik bedoelde Pack. Al die hippe termen ook, lastig uit elkaar te houden als je tegen de 50 loopt 🧔🏼💪🏻😆

Ik ben pas 26, moet toegeven dat bunq er wel tussen de andere banken uitspringt qua creativiteit etc. Die travel card die ze bedacht hebben is best een geinig ding, echter over communicatie naar klanten kunnen ze nog wel wat leren.

Ik zit momenteel in een bunq pack, dan kost het abonnement nog maar 5€ per maand. Dat is eerlijk gezegd ook wel het max dat ik wil betalen voor een bankrekening.

49 en sinds een half jaar volledig over op bunq (wel een losse Visa card ernaast omdat mastercard niet in alle landen breed geaccepteerd wordt). In een pack, dan kost het maar 5 euro per maand.
              Leeftijd heeft er weinig mee te maken, kies een bank die de diensten biedt die je wilt en omgaat met je geld op een manier waar je achter kan staan. Dat laatste is 1 van de sterke punten van bunq. En regelmatig coole nieuwe features vind ik ook een groot pluspunt tov de meer traditionele banken

@Jos-Golden-Unicorn#99192 Bij bunq krijg je natuurlijk niet een bankrekening maar wel 25 bankrekeningen 😇😉

Neem maar eens 3 passen en een aantal betaal ibans bij een andere bank, dan is het verschil niet eens meer de kosten van een biertje. En dan heb je nog bunq.me en virtuele MasterCards, en als vrienden/partner ook bunq hebben heb je nog meer leuke dingen. Ik vind 8€ wel meevallen voor wat je krijgt. Zeker als je nog meerekend dat je zelf kan kiezen waar je je geld laat renderen.

@Freek#99196 Alleen zou het onzinnig zijn dat te doen als je het niet nodig hebt, en dan is het verschil opeens wel weer wat meer dan slechts een biertje :P Zeker voor partners. Daarom moet je ook enkel bunq premium nemen als de functies je aanstaan en je er een usecase voor hebt. :) Dat hoeven niet enkel de iban’s en/of fysieke passen te zijn natuurlijk, kan ook de meerdere online cards zijn (om veiliger te online shoppen) die je aantrekt bijvoorbeeld.

Bin 51 und erst seit drei Monaten dabei, aber ich überlege jetzt schon Bunq zu meiner Hauptbank zu machen. Meine Anderen Banken bieten mir bei gleichen Kosten nicht die Möglichkeiten wie ich sie hier habe. Dispo oder Kredit benötige ich nicht und mit den Zinsen bekommt man auch etwas zurück

@Petrus-Olive-Tiger#99179 41 en helemaal over op bunq. Waarom? Omdat ik met meerdere rekeningen eindelijk gewoon kan budgetteren en mijn geldzaken overzichtelijk kan houden.

Wat ik ook fijn vind is dat zeker met automatisch incasso's ik zelf kan beslissen wat en wanneer iets gebeurt. Zo krijg ik niet meer de stomme melding terug dat de incasso geweigerd is omdat er op die en die rekening net een paar euro te weinig stond, maar kan ik eerst nog maatregelen nemen en dan de incasso laten uitvoeren.

Een ander pluspunt is het forum Together. Nergens anders krijg ik zoveel informatie over mijn bank.

Dan heb ik het nog niet eens over Apple Pay, Instant Transfers, ZerFX, MassInterest en andere zaken die bunq mij een beter gevoel geven dan de klassieke banken. Ik heb niet het gevoel dat mijn geld overgeleverd is aan een moloch, die beslissingen over mijn geld neemt, in plaats van ikzelf.

Acht euro per maand lijkt veel, maar daarvoor krijg je wel gewoon meer terug. Een bank met een app die constant verbeterd wordt, een bank die luistert naar klanten en een bank die geen stomme dingen doet met mijn geld. Drie passen, 25 rekeningen en een shitload aan functies die ik nergens anders krijg.

Dank iedereen die gereageerd heeft, interessant om te lezen. Die 8€ kan ik per maand missen en heb nu al wel het gevoel bunq premium voorlopig als bank ‘erbij’ te hebben wegens al die uitvoerige zaken die je inderdaad ervoor terugkrijgt. Mijn SNS bank voor salaris blijf ik dan wel aanhouden.
                          Maar nog 1 vraag aan iedereen: met 54 ben ik de oudste Bunqer? Of zijn er nog 55 plussers? 😉

@Petrus-Olive-Tiger#99244 Waarom zou je je salaris bij de SMS houden? Ik heb mijn salaris (overheid) overgezet naar bunq, dat was geen enkel probleem.

Hoeft ook geen issue te zijn als je een hypotheek hebt lopen daar, ze zullen er niet eens op letten denk ik. Zelfs dan, mag het geen effect hebben op je hypotheek.

Ik mis nog ‘old school’ een web based toegang tot mijn Bunq rekening. Als de app een keer crasht of iets dergelijks kun je misschien nog wel via www.bunq.com bij je rekening. En telefonisch contact is niet mogelijk. Dus is voor mij Bunq ‘erbij’. Maar wie weet voor de toekomst? De techniek en mogelijkheden gaan met al die fintech bank bedrijven heel hard en zit ik over een paar jaar alleen maar te bunqeren.

@Samzoiets#99249 Ik heb hetzelfde. Ik laat mijn salaris nog op de Rabobank aankomen en dat verdeel ik dan over meerdere bankrekeningen. Ik denk inderdaad dat @Petrus-Olive-Tiger#99250 hier een goede reden heeft. Op het moment dat er iets gebeurd is het handig om iemand te kunnen bellen OF in ieder geval langs te gaan.

Ook vind ik het altijd wel handig om een 2de bank (in mijn geval heb ik er meerdere) ernaast te houden in het geval dat er iets gebeurd.

Of het hip of cool is, ach dat zijn maar waardeoordelen die je ergens aan kan toeschrijven. Ik behoor misschien niet tot de kerndoelgroep met 54 jaar, maar wat bunq bied, sluit precies aan wat ik verwacht van een bank.
                                  Nu sinds ruim een jaar volledig geswitcht naar bunq en gevoel is alleen maar bevestigd dat ik een juiste keus heb gemaakt.

@Petrus-Olive-Tiger#99244 Je bent zeker niet de oudste. Ik heb mijn oma zelfs aan het bunq gekregen, 75 jaar ;)