• Pas rekening is niet je hoofdrekening

Als ik een abonnement wil afsluoten bij tele2 willen ze je pas zien maar die rekening is niet gelijk aan je hoofdrekening. Uiteraard. Maar tele2 accepteert dit niet want het is niet gelijk. Ik kan niet mijn pasnummer opgeven want bij ideal verificatie gaat het weer via de hoofdrekening dat kan ik niet aanpassen. Hoe is dit op te lossen. Of is er een oplossing?

Ik denk de enige oplossing die ik zo zou kunnen bedenken is een Rekening aanmaken genaamd (TELE2), een nieuwe pas bestellen die deze rekening direct gebruikt zodat de IBAN geprint wordt op de kaart en vervolgens deze kaart altijd op deze rekening laten staan en nergens anders meer voor gebruiken. Dat zou de enige oplossing kunnen zijn die ik mij kan bedenken.

OF gewoon nu een abonnement afsluiten met je hoofdrekening en later via support van Tele2 je rekening laten wijzigen. Vraag mij eigenlijk af waarom Tele2 zo moeilijk doet hierover.

@JPT#102721 Ik begrijp het niet helemaal. Je kan bij een ideaal betaling toch zelf de rekening kiezen waar van wordt betaald? Als bedrijven een kopie van mijn bankpas willen stuur ik alleen de voorkant op. Daar staat geen nummer op. Als ze dan beginnen over de bankrekening controle dan stuur ik een rekeningafschrift op. Daar staat zelfs een mooi stempel en handtekening van bunq op.

@JPT#102721 Hi 👋

Je kunt ook de IBAN opgeven die op je pas staat, daar de 1 cent van pinnen. Als de automatische incasso binnenkomt kun je de rekening via de bunq app intern verwijzen naar de IBAN die je graag wilt gebruiken, of eventueel wijzigen via de website van Tele2.

@Tim#102765 Bedankt voor je reactie. Dit heb ik geprobeerd maar zo werkt de 1
          Cent verificatie niet. Zodra je de ideal link binnenkrijgt dan kun je geen rekening kiezen. De bedrijven zouden deze methode van gekoppelde rekeningen moeten accepteren. Maar deze vraag staat uit bij tele2.

Een transactie van de betreffende rekening met een afschrift zou in principe voldoende moeten zijn. Zou fijn zijn als ze deze mogelijkheid zouden toevoegen net zoals andere providers al doen. 🙂

@JPT#102771 BijiDeal-requests kan je zodra je het overzicht krijgt, op het icoon van de rekening klikken en een andere rekening kiezen. Dit kan ook bij de automatische incasso.

Maar als je met een bankafschrift naar de Tele2-winkel gaat, dan moeten ze dat ook accepteren.

Write a Reply...