• Automatische betaling storneren

Ik heb via een automatische opdracht betaald. Ik wil deze betaling die al bij de begunstigde is ongedaan maken. Hoe kan ik dit doen?

@Bannerben-Magenta-Quokka#104006 Hoi Bannerben, als dit een automatische incasso betreft kan je op de betaling klikken en dan de rode button aanklikken met de tekst "Betaling Storneren". Als het gaat om een betaling via de MasterCard dien je contact op te nemen met bunq support, zij kunnen een Chargeback uitvoeren.

@Bannerben-Magenta-Quokka#104006 Zoals @Diesse#104008 al aangeeft, kan je makkelijk storneren via de beschreven handeling.

Let er wel op dat de incassant hier kosten voor gerekend krijgt. De beste manier is en blijft om eerst contact op de nemen met de incassant om te kijken welke oplossen er gevonden kan worden. Doorgaans zijn incasso's namelijk contractueel vastgelegd.

Het storneren van een betaling geeft jou geen recht om een eventueel contract te ontbinden en je zult een betalingsplicht houden t.o.v. de incassant.

Alleen bij fraude of iets dergelijks zou je gebruik moeten maken van de storno functie.

@Polderdijk#104465 In de meeste gevallen gebruik ik het als ik al heb opgezegd maar men de volgende maand toch incasseerd omdat ze dat nog niet hebben stopgezet 🤷

Write a Reply...