• Wat zijn mijn voordelen nog bij BUNQ om naar Premium te gaan?

Hoi Bunq,

Vraagje; welke voordelen mis ik aan een abbonnement van 8 euro?

- 2 Mastercards; ik hoef ze niet

- 25 rekeningen? ik heb dr aan 10 max zat.

- NFC? Mijn toestel ondersteunt dat niet eens behalve met Apple Pay.

- API? De Bunq app was genoeg voor mij

- Een premium uiterlijk? Prima, maar geen 8 euro waard.

Dus mijn vraag; waarom zou voor mij de reden kunnen zijn om naar premium over te stappen en hoe moet ik mijn vriendin overtuigen om niet weg te gaan bij Bunq?

En dan bedoel ik niet "Omdat we je geld niet inversteren in shady bedrijven".

Gr. Rory

Geen. Je valt niet in de nieuwe doelgroep.

Volgens mij heb ik geen reden om ooit van het gratis account af te gaan. 8 euro is heel veel voor niets.

MasterCard, gratis via Revolut, de winkeliers betalen aan Revolut/bunq voor de acceptatie dus dit zou ook gratis moeten kunnen...

Maestro, heb altijd mijn oude bank nog, dus die van bunq had ik nog nooit genomen...

25 IBAN's, heb er een paar van bunq, maar tegenwoordig geeft Revolut ook een gratis iban waar je alles mee kunt.

Dus waarschijnlijk val ik ook niet meer in de doelgroep... hoe groot zou de doelgroep van bunq nog zijn?

Dat is de vraag, Edo. Is de nieuwe doelgroep groot genoeg.

Ik was vrienden aan het enthousiasmeren voor bunq.

Lastig om daar nu nog goede argumenten voor te vinden. Jammer!! :(

Iedereen roept heel hard dat je overal en netgels gratis ibans, creditcards enz kan aanvragen. Heeft iemand zich wel eens afgevraagt hoe ze al die "gratis" diensten bekostigen?

Het antwoord is heel simpel! Met JOU privacy! Ze onderzoeken jou uitgave patroon en volgen je. Deze data word vergeleken met meerdere mensen uit dezelfde leeftijdscatagorie en vervolgens verkocht! Hoezo gratis! Niks is gratis in deze wereld!

Het feit dat ali ervoor gekozen heeft dit niet te doen is alleen maar goed!

Het nadeel voor denornale burger is dat de lrijs inplaats van onzichtbaar ineens zichtbaar word in de vorm van 8 luttele euro's per maand!

Succes met je privacy bij de "gratis" banken!!

Privacy bestaat niet meer in deze wereld daar lost bunq niets mee op.

Hoi Jurgen,

Dat veel bedrijven jouw persoonlijke gegevens verkopen om geld te verdienen klopt helemaal ja. Dat betekent niet dat wij als bunq daar aan mee gaan doen, bij ons blijven jouw gegevens gewoon tussen jou en ons ๐Ÿ‘

Als de bank het niet doet doen de winkels het wel. Ik vind daarom het hele privacy verhaal van bunq best wel nutteloos en puur gewoon een verkoop praatje waar maar weinig mensen veel om geven.

Ik zie dit argument "Bunq verkoopt je data niet" steeds als USP voorbij komen. Noem me 1 Nederlandse bank die zonder je toestemming jouw privedata gaat verkopen. De suggestie wordt steeds gewekt dat andere banken dit wel doen. Nou, kom maar op, welke banken zijn dit?

Privacy is een dermate ondergewaardeerd onderwerp dat, als het een verkoop praatje zou zijn, het een bijzonder slecht verkoop praatje zou zijn. Als het puur strategie was, dan zou bunq nooit de keuze te maken je privacy te beschermen.... er zit dus wel degelijk een stukje integriteit achter. Vrij uniek, voor een bank ;)

@Reinier: Zie https://www.google.nl/amp/s/opiniez.com/2016/12/20/uw-bankgegevens-worden-weer-van-uzelf/amp/

Welke banken dit zijn? ING bijvoorbeeld, drie jaar geleden: https://www.nrc.nl/nieuws/2014/03/10/ing-start-proef-met-delen-betalingsgedrag-klanten-a1426630

โ€œEen voorbeeld zou kunnen zijn dat u jaarlijks een paar honderd euro bij tuincentrum A besteedt. Dan zou het voor tuincentrum B heel interessant kunnen zijn om voor u een scherp aanbod te doen bij uw volgende aankoop in een tuincentrum.โ€

Matthijs, die proef is keihard afgeschoten. Kom op, welke bank verkoopt er vandaag de dag je data zonder je toestemming?

Welke banken verkopen volgens jou dan klantgegevens zonder toestemming van die klanten?

Nou we moeten ook niet doen alsof het bij elke andere bank een boevenbende is. Volgens mij gaan ook zij zorgvuldig om met je privacy als is het alleen vanwege de relatief strenge wetgeving die wij kennen op dit gebied.

Ik hoop overigens dat bunq privacy vriendelijke cookies gebruiken want bij Together worden er al 2 geblokkeerd, waaronder Google :)

@Reinier: Ik neem aan dat je deze vraag aan mij stelt? Het aangereikte artikel geeft daar een antwoord op: er zijn door de banken proefballonnen opgelaten. Ze willen het graag, het is een bron van inkomsten. De EC wilde dat in eerste instantie stimuleren, begreep ik. Bunq zegt zoals ik het lees: we verkopen geen data. Een principieel punt tot dusver. Hiermee lijken ze te willen benadrukken dat je niet hoeft te gaan controleren of wel of niet toestemming geeft om je data verkoopbaar te maken, data is volgens bunq iets vertrouwelijks tussen jou en bunq.

En ja, dat is natuurlijk een verkoopargument.

Edit: Volgens mij trekt bunq hierin ook niet zozeer de vergelijking met andere banken alleen, maar met bedrijven. Daar wordt natuurlijk al heel lang persoonlijke data verkocht. Maar ik snap dat al snel de vergelijking met banken wordt getrokken.

Gr, Hans

Als ik een bakkerij begin en ik ga roepen "wij verkopen uw persoonsgegevens aan niemand!" dan neem ik als klant aan dat het om andere bakkerijen gaat die mijn persoonsgegevens dus wel verkopen. Zoiets roepen terwijl je Google bedoelt is natuurlijk misleidend. En het blijven roepen terwijl er helemaal geen sprake is van andere bakkerijen die je persoonlijke gegevens verkopen is ook misleidend wat mij betreft.

Dit tast mijn vertrouwen in Bunq behoorlijk aan. Het lijkt erop dat dit alleen maar geroepen wordt om andere banken zwart te maken zonder namen en rugnummers te willen roepen. Mijn vraag staat dus nog steeds: gebeurt dit nu, vandaag de dag, dat andere (NL) banken mijn privรฉgegevens verkopen achter mijn rug om?

Ik heb het idee dat je een retorische vraag stelt. Wellicht om je gelijk te halen. Dat mag van mij hoor. Heb hierboven uitgelegd hoe ik het verkoopargument zie en waarop ik denk dat die gebaseerd is. Maar dat is natuurlijk ook weer een persoonlijk inzicht van mij. Dat kan ik je niet opleggen en dat wil ik natuurlijk ook helemaal niet. ๐Ÿ˜‰

Gr, Hans