• In USA: Transferwise, Revolut, Bunq travel card

@Flo1979#106935 So russian cards are not great? The card being recognized as a Russian card has nothing to do with the problems the card has right now. I have a real Russian credit card and it works great without any problems. 🙄

@Heda#106936 Nunja, es sorgt zumindest für Probleme, wenn man sie bei Curve hinzufügen möchte.
    Außerdem dürfte das Problem mit der falschen BIN Klassifizierung dazu beitragen, dass man die Karte nicht bei Google Pay hinzufügen kann.
    Aber dies hat ja nichts damit zu tun, dass es eine russische Karte ist.
    Sie könnte sich aus Nepal stammen und das Problem wäre das gleiche.

Ob es Akzeptanz Probleme allgemein gibt, weiß ich natürlich nicht.

Ik ben op dit moment in de Verenigde Staten. Ik kan eigenlijk overal de normale debit card gebruiken, alleen voor huurauto en hotels is de travel card handiger. Daardoor betaal je vaak geen (of een lagere) borg.

@GuyNL#107538 Ook bizar: een kaart die met direct saldo geborgd wordt werkt niet en een kaart die alleen (ogenschijnlijk) door krediet geborgd wordt werkt wel...

Rare jongens, die Amerikanen!

@Samzoiets#107542 Een debit card werkt wel hoor, maar bij bijvoorbeeld Hertz moet je 200 dollar extra borg betalen. Geen idee welk risico dat dekt haha. De auto’s zijn hier goedkoop, maar niet 200 dollar 🙈.

Sommige tankstations hanteren trouwens een lager tarief voor debit cards, dus dat is wellicht een reden om een bunq debit card te nemen, naast je travel card.

Het enige nadeel van een Bunq kaart (zowel debit als travel) is dat er een limiet zit op betalingen zonder pincode (ik vermoed 50 dollar), dus daarna worden nieuwe betalingen geweigerd. Daarom heb ik N26 in nood.

@Samzoiets#107542 Een debit card werkt wel hoor, maar bij bijvoorbeeld Hertz moet je 200 dollar extra borg betalen. Geen idee welk risico dat dekt haha. De auto’s zijn hier goedkoop, maar niet 200 dollar 🙈.

Sommige tankstations hanteren trouwens een lager tarief voor debit cards, dus dat is wellicht een reden om een bunq debit card te nemen, naast je travel card.

Het enige nadeel van een Bunq kaart (zowel debit als travel) is dat er een limiet zit op betalingen zonder pincode (ik vermoed 50 dollar), dus daarna worden nieuwe betalingen geweigerd. Daarom heb ik N26 in nood.

@GuyNL#107543 De limiet is 25 euro per transactie en 50 euro totaal. Of het equivalent in andere valuta. Dat er een limiet op zit lijkt me alleen maar handig. Anders loopt iemand anders met jouw gevonden of gestolen betaalkaart naar een Apple Store en koopt daar een stel iPhones.

Heb jij veel betalingen bij winkels waar je geen pincode in kan geven? Laatst melde iemand een degelijk probleem in Zuid-Korea.

@GuyNL#107544 Lang leve Apple Pay!

Ow, wacht... dat zit nog niet op de Travel Card en (Nederlandse) debit cards...

@JeroenE#107546 Ah, thanks voor het verduidelijken! Het is inderdaad een fijne beveiliging, maar het was nog prettiger geweest als ik dit zelf in kon stellen in de app.

Ik heb een aantal keer hier gehad dat ik geen pincode in kon voeren, ondanks dat ik wel gebruik maakte van de chip in de kaart. Dan is de N26 kaart mijn enige alternatief.

3 years later

@GuyRinzema#107538

was het jou nog gelukt om met de travelcard borg te laten afschrijven in hotels?

@Dylan-Lime-Lion#239494 Yes, geen probleem. Travel Card is ideaal in de USA 🎉

@GuyRinzema#239495 Omdat ik vaak lees voor de borg in het hotel moet je de pas er doorheen halen en dat het dan werkt ?

@Dylan-Lime-Lion#239496 In Amerika gebruik je bij vrijwel elke merchant tegenwoordig de chip met pincode i.p.v. de magneetstrip.

Write a Reply...