• Travel debit card

Ik verblijf momenteel in de USA en gebruik de travel card

Twee dingen vallen mij op:
-ik hoef niet altijd een pin code in te vieren en toch wordt er dan betaald/afgeschreven. Ook wordt niet altijd om een handtekening gevraagd.
Vandaag konden we betalen (zonder pin code) en schreef de serveerster de tip op een apart briefje. Ze vertelde dat dit nog automatisch van de debit card afgeschreven zou worden. De rekening zonde tip was wel al afgeschreven.
Dit geeft mij een onveilig gevoel.
Waarom wordt niet bij elke betaling een pin verlangd?

@Petra-Pink-Quokka#108046 This is just the way it works in the US. I agree entirely, not exactly secure!!

@Petra-Pink-Quokka#108046 Hey Petra, this is just how many US merchants handle payments, but that's why you are lucky with bunq: You can just remove the USA from your allowed countries and no one can use your card there like that, and you can also freeze/unfreeze your card at any time, and you have limits you can set.
      If you ever see a payment that's not correct, the bunq support is also happy to help you with it quickly.

@Petra-Pink-Quokka#108046 In sommigen landen wordt geen of weinig gebruik gemaakt van Chip & PIN, wat wij in Nederland gewend zijn. Dit is inderdaad onveiliger, maar gelukkig lopen wij als klanten weinig risico. Als je ooit een transactie binnen krijgt (gelukkig zie je dat bij bunq wel snel door push-berichtgeving ipv een afrekening een maand later zoals bij andere credit cards vaak gehanteerd), die je niet herkent, kun je makkeljk met hun support contact opnemen en de merchant (dus het restaurant in dit geval) moet dan kunnen bewijzen dat jij deze transactie echt had uitgevoerd.

De reden dat je soms wel en some geen handtekening moet geven is dat merchants (winkels, restaurants) het zo makkelijk mogelijk voor je willen maken. Ze weten dat als je bezwaar indient over een transactie zonder handtekening en PIN, er geen enkel kans is dat ze kunnen bewijzen dat jij de transactie hat goedgekeurd. Alsnog gebeurt dit niet vaak genoeg dat het de moeite waard is voor de 0,1% van de mensen die dat doen de 99,9% (ik noem maar wat) van klanten allemaal te laten ondertekenen, en de bonnetjes met handtekeningen te bewaren en de scannen et cetera (administratie).

Het is wel goed om te beseffen dat wij als klanten eigenlijk altijd wel een goede situatie hebben. Het enige wat wel echt belangrijk is, is dat we goed letten op transactie op de rekening. Je zou bijvoorbeeld ook de travel card kunnen "freezen" zodra je weer terug bent van vakantie, ervan uitgaand dat je ze in Nederland nooit of bijna nooit gebruikt. :)

Dank voor alle reacties. Verder werkt de travelcard prima.
          Alleen bij de tankstations niet. Dan moet ik altijd voor prepay naar de ‘cashier’ naar binnen. Dat is jammer. Snap niet wat het probleem is met deze automaten.

@Petra-Pink-Quokka#108053 They generally doesn't work with most of the foreign cards, that's normal sadly :(

In USA wordt in de overgangs situatie zowel met pincode invoeren, als met swipen gewerkt. Tot een bepaald bedrag hoeft bij swipen geen handtekening gezet te worden.

@Petra-Pink-Quokka#108053 Maestro werkte in 2014 bij mij wel bij onbemande tankstations, MasterCard inderdaad niet.

@Petra-Pink-Quokka#108053 If you have to enter your zip code on the terminal, try a 5 digit one (e.g. 10013). Sometimes this works. But most is the times it is indeed “pay at cashier”, using a non-US credit or debit card.

@Michiell#108135 Ga ik morgen nog even proberen. Dank!

Write a Reply...