• Mastercard partnerkaart

Je hebt de mogelijkheid om een 2e Mastercard aan te vragen, maar als daar dan dezelfde naam op staat met enkel een andere omschrijving heeft het nog steeds weinig zin om die kaart aan iemand anders mee wil geven gezien je je moet kunnen legitimeren bij betaling (alhoewel ze daar steeds minder om vragen).

Daarnaast is het idee van de roterende CVC natuurlijk heel erg mooi.. Maar moet mijn partner nu altijd aan mij om een CVC code vragen als ze online wat wil kopen?

Zie ik het nou gewoon verkeerd of heb je eigenlijk helemaal niets aan die tweede kaart op deze manier?

Kun je zo'n Debit Mastercard zien als een Pinpas Plus? Eentje waarmee je dus nog meer kunt doen dan met een gewone pinpas?

Klopt het ook dat Maestro uiteindelijk vervangen gaat worden?

Wat Maestro in Europa is is Mastercard wereldwijd. Nou is Maestro ook wel beperkt geaccepteerd in het buitenland en Mastercard ook beperkt in Nederland, vooral bij bedrijven die andere creditcards en chargecards zoals VISA en American Express ook accepteren.

Mastercard heeft debit en creditcards, het verschil is dat bij debit het bedrag direct van je rekening verdwijnt zoals bij je Maestro pinpas. Credit is "op afbetaling".

Er zijn overigens ook normale winkels die Mastercard accepteren als pinpas, zo kun je in Amsterdam bij een aantal AH's met Mastercard en VISA etc betalen.

6 days later

Ik heb nu toch wel idee dat 'gewoon mee kunnen pinnen' vooral een leuke theorie is, maar in praktijk toch vaak de Maestro uit de kast moet komen... in elk geval in Nederland. Dus had liever 2 Maestro's en 1 mastercard 💳 gehad in plaats van 2 MasterCard en 1 Maestro.

Zijn er verschillen tussen de 2 Debit Mastercards die je kunt bestellen bij je Premium abonnement?

Hoe lang kun je zo'n kaart gebruiken?

Wat mag ik wel op de kaart zetten? Hoeveel tekens mag ik er op zetten?

Kun je zo'n kaart makkelijk vervangen?

a month later

Met name omdat je met de Maestro pas geen extra kosten krijgt bij alle verkopers. Bij de NS betaal je bijvoorbeeld €0,50 extra als je met je MasterCard betaalt.

Inderdaad, wilde hem (debitcard) gebruiken voor boodschappen etc. Maar dit wordt bijna bij geen enkele supermarkt geaccepteerd. Beter wordt het 2 Maestro en 1 Mastercard

5 days later

Nieuwe wetgeving zorgt ervoor dat winkels geen extra kosten meer morgen rekenen voor bv creditcards. Uit mijn hoofd gezegd gaat dat medio 2018 in

Beste Maks, veel supermarkten ondersteunen het wel. Appie helaas weer niet. Maar bv Lidle, Emté en Jumbo weer wel

4 days later

Ik ben er eigenlijk ook wel mee eens dat 2x maestro en 1x mastercard beter is dan 1x en 2 mastercards.

Zou hier al veel schelen.

@John Do, klopt dat er wetgeving aankomt dat je geen extra kosten mag berekenen. Helaas.

Ook vind ik het jammer van Bunq dat ze zo MasterCard aan het pushen zijn. Voor winkeliers (en uiteindelijk de klant die de rekening betaald) is het gewoon zonde om in NL MasterCard/VISA te accepteren i.v.m. de hoge kosten.

Ter vergelijking. Als je met een Maestro pas betaald, dan kost dit de winkelier +/- 5 cent aan transactiekosten. Mocht jij die zelfde aankoop doen met de MasterCard, dan kost dit de winkelier* ongeveer 25 cent + ruim 3% van het aankoopbedrag. Dat kan dus flink oplopen. *bij hogere aantallen kan korting verkregen worden, maar altijd veel duurder dan Maestro.

In bijvoorbeeld de USA zitten deze kosten standaard al verwerkt in de prijzen, de consument betaald deze kosten dus indirect al omdat daar iedereen met zo'n kaart betaald.

Aangezien het betalingsverkeer via Maestro in Nederland zo goedkoop is t.o.v. MasterCard/VISA ben je wel gek als winkelier om extra hoge kosten te betalen voor die zelfde boodschappen te laten afrekenen met zo'n duur betaalmiddel. Daarom zie je vaak ook bij (web)winkels dat je hiervoor extra moet betalen of dat dit helemaal niet kan.

Door de stevige lobby van MasterCard/VISA bij de EU wordt dit straks verboden om kosten door te berekenen aan de klant.

Maar let wel op dat wij dat als consument straks allemaal zelf betalen of dat je straks op nog veel minder plekken kan betalen met MasterCard/VISA.

Persoonlijk ben ik voor compleet afschaffen van MasterCard/VISA door deze belachelijk hoge kosten. Ook vraag ik me af waarom dit zo duur moet zijn. Zeker bij CreditCards. Ze verdienen grof aan de transactiekosten. Maar daarnaast ook grof aan de rente die ze aan consumenten berekenen als ze niet tijdig het openstaande saldo aflossen.

Als 'cadeau' krijg je er dan wel een aankoopverzekering bij met zeer strikte voorwaarden. Dat dan weer wel.

Maar uiteindelijk betalen we dit soort zaken natuurlijk allemaal zelf. Het komt uit de lengte of uit de breedte ;-)

Mijn advies: inderdaad maar 1 MasterCard in het premium en 2 Maestro. Ook zo vriendelijk voor de winkeliers.

Write a Reply...