• Mijn boekhouder klaagt over bunq

Er zouden volgens hem te weinig gegevens worden doorgestuurd en de informatie die wordt doorgestuurd is te sumier.... Zien we hier wat over het hoofd of herkennen meer boekhouders/klanten zich hierin? Hij adviseerde me over te gaan naar KNAB vanwege de kwaliteit van de koppeling met zijn boekhoudsoftware (exact en basecone), nee hij is geen aandeelhouder van KNAB.. ;-)

@Bureau-Pallein-Yoon-shik#110216 Ik kan wel melden dat mijn eigen exports van m’n privé bunq rekening in bijvoorbeeld MT940 formaat erg karig zijn, bij ABN is op afschriften terug te vinden wat een pinbetaling was of en iDEAL betaling of een geldautomaat opname, die info mist bij bunq🌈. Bijv de codes zoals GEA voor geldautomaat, of BEA voor betaalautomaten en datum en tijd komen ook niet altijd mee naar m’n boekhoud software.

Ik vermoed dat dat is waar hij op doelt inderdaad. Zou dat makkelijk op te lossen zijn voor bunq?

@Bureau-Pallein-Yoon-shik#110218 Als je ideeën en/of suggesties hebt zou ik adviseren om te mailen naar ideas@bunq.com zodat ze er misschien wel mee aan de slag kunnen! Voor nu is dat de officiële weg om je ideeën kenbaar te maken 👍🏻🙌🏻🌈

@Bureau-Pallein-Yoon-shik#110218 het heeft even geduurd ivm met de hitte, maar hier een voorbeeld:

Van oude ABN Amro rekening:
          GEA NR:CD2237 19.11.18/07.52 COOP [NAAM] [PLAATS] E,PAS113
          BEA NR:P62D1L 07.11.18/11.07 COOP [NAAM] [PLAATS],PAS113

En van mijn huidige bunq betaalrekening:
          /NAME/COOP [NAAM]/REMI/COOP [NAAM] [PLAATS], NL

Zoals je ziet is dit een hele rommelige transactie beschrijving.

NB: [NAAM] en [PLAATS] zijn door mij verwijderd ivm privacy,
          maar hier staat in beide voorbeelden de naam van de winkel-
          ondernemer en plaats van de winkel in de werkelijke transactie.

Dus een transactie leest als:
          BEA NR:P62D1L 07.11.18/11.07 AH Van Gansewinkel Lutjebroek,PAS113 (bij ABN)
          of
          /NAME/AH Van Gansewinkel/REMI/AH Van Gansewinkel Lutjebroek, NL (bij bunq)

dus uiteindelijk ontbreken ook tijd en datum van de omschrijven bij exports van bunq.

@DaveFlash#110390 geef dit vooral ook door via ideas@bunq.com. 😁👍 Dat zijn concrete voorbeelden.

Ik werkt met Exact en bunq (automatische koppeling!) en dat werkt nu perfect. Transacties worden gewoon goed verwerkt voor boekhouding.

Write a Reply...