• Creditcard/Debitcard

Hi iedereen,

Kort geleden ben ik begonnen met mijn eigen onderneming. Ik ben nog volop in de leer en stuiter op een vraag.

Ik moet dus inkopen doen in het buitenland, Azië! Natuurlijk betaal je met een creditcard, omdat je producten via deze wijze verzekerd zijn. Nu dacht ik dat een Debitcard en een Creditcard hetzelfde is... Maar nu krijg ik mijn twijfels en wil ik toch deze vraag bij jullie leggen om mij misschien verder te helpen.

Dus mijn vraag: Kan ik mijn producten kopen met mijn Debitcard en zijn mijn producten dan verzekerd?

Ik hoop een reactie te vernemen, groetjes en alvast bedankt!!

@DNC-Enterprise#113609 Ja, je kan een product kopen via je Debitcard. Zeker met je Travel Card zou dat geen probleem moeten zijn. Kaartnummer en beveiligingscode staan gewoon in de app.

Nee, je aankopen zijn niet verzekerd.

@DennisdeWitNL#113618 Are you sure about the "insurance" part? To my knowledge, bunq does not offer any kind of insurance when paying with your card. Do you have different information?

@Roeshimi#113624 No, the translation must be off. Yes, he can pay with his debitcard or Travel Card, as it will work the same way as a creditcard.

And no, there is no insurance on neither cards. That’s what I wrote. 🙂

Hi, bedankt voor je reactie! Ik doe de inkoop online vanuit Nederland. Wat raad je me aan om te doen? Een creditcard aanvragen bij Bunq? Ik hoorde net dat je die gratis kan aanvragen en dat je in principe een online creditcard hebt, dus geen fysieke pas. Klopt dit?

@Roeshimi#113624 Nee ik heb daar inderdaad geen bevestiging van. Ik dacht dat alle aankopen via creditcards verzekerd waren, ongeacht welke bank je zit.

@DennisdeWitNL#113625 Damn you Google Translate ;) OK Thx

@DNC-Enterprise#113627 Purchases through credit cards are not insured. Some companies/banks offer that as a bonus, not all do.

However, using a credit card still has benefits. When there‘s a fraudulent purchase, you normally can contact the bank and reverse it. That‘s not related to any insurance, just an advantage that using a credit card brings with it.

@DNC-Enterprise#113609 Nu dacht ik dat een Debitcard en een Creditcard hetzelfde is.

Het verschil zit hem in hoe je betaalt. Debit verdwijnt direct van je rekening en bij credit gaat het van je krediet af of wordt het aan het einde van de maand verrekend bijv. Je kunt dan meer geld uitgeven dan je feitelijk hebt vaak. Nu heeft bunq iets speciaals gedaan, voor een winkelier lijkt de bunq Creditcard een echte creditcard maar de betalingen worden alsnog direct afgeschreven, en je kunt ook niet meer uitgeven dan je hebt. Roodstaan is dus niet mogelijk. Dat is het belangrijkste verschil. 👍🙂

@DNC-Enterprise#113609 Nu dacht ik dat een Debitcard en een Creditcard hetzelfde is...

De pas die in Nederland bekend staat als PIN-pas is een voorbeeld van een debitkaart.

Write a Reply...