Ik wil als telefoonnummer een 0970 nummer gebruiken. Dat is van een data only abo. Maar dit wordt niet geaccepteerd. Is dat iets aan te doen?
Rutger van den Berg je moet een nummer hebben waar je een sms op kunt ontvangen voor de verificatie. Verder filtert bunq geloof ik op bepaalde netnummers. Daar valt voor ons sowieso niks aan te veranderen, maar je kunt je probleem voorleggen bij de Support chat 💬 of ideas@bunq.com. 🙂
Een 097-nummer is inderdaad enkel bedoeld als data-only, en mag officieel niet gebruikt worden om te kunnen bellen/sms'en. Een workaround kan een prepaidkaartje zijn, die je op vaak gratis kunt aanvragen.
Peter Volgens de ACM mogen 097 nummers wel gebruikt worden voor spraak of sms. Zie https://www.acm.nl/sites/default/files/old_publication/publicaties/16001_097-en-06-nummers-informatie-voor-telecomaanbieders-20160701.pdf
Een 097 nummer kan prima SMS ontvangen. Ik vind het ook een gemiste kans van Bunq dat deze nummers niet ondersteund worden. Zo kan ik geen accounts aanmaken voor mijn kinderen die alleen een data only abonnement hebben.